Vanaf wanneer doorslapen?

Mijn dochtertje is bijna 11 weken en weegt ongeveer tussen 3,9-4kg en drinkt 6x120 ml.
Vanaf wanneer kan je laten doorslapen? Ze mocht vd cb van 7 voedingen naar 6 voedingen gaan omdat ze de nachtvoeding van 3 uur niet meer wilde en konden we dus haar flesje ophogen.
Zelf denk ik van 21.00 tm 06.00-07.00 doorslapen lijkt me zo lang voor haar omdat ze zelf nog klein is. En ik lees dat de meeste babies al wat zwaarder zijn. Ze krijgt haar laatste voeding om 23.00. Ik weet het niet ?‍?
 
Hier een kereltje van 9 weken. Nu ca. 5 kg. Drinkt 6 flessen van 120 of 150 (meestal 3 van 120 en 3 van 150). De laatste rond 23.00uur en met geluk slaapt 'ie dan tot ergens tussen 6 en 7 uur.
Als je dochtertje zich niet meldt, zou ik haar ook niet wakker maken hoor. Heerlijk toch als ze al zo goed slapen?
 
Ik was bij mijn dochtertje (8weken, 4kg) ook heel bang dat ze wat tekort kwam. Maar op een gegeven moment zijn ze groot genoeg om zichzelf te melden als ze honger hebben zei het consultatiebureau. Ik ga zelf gewoon slapen en kijk wanneer ze zich meldt (ze ligt nog bij ons op de kamer), elke nacht is anders. Een keer heeft ze de voeding van 23 uur overgeslagen en was ze er om 05:30 pas. Meestal meldt ze zich rond 00:00 en dan weer rond 6/7 uur. Als je pas laat gaat slapen zou ik je dochter wel wakker maken voor een late voeding, dan hoef je er s nachts niet meer uit. Wij liggen altijd al vroeg op bed.

Ze krijgt 5 voedingen van 150, soms zijn de flessen leeg, soms laat ze wat staan.
 
Zeker heerlijk dat ze doorslaapt. Want ik maak haar wakker om 23.00 omdat ik bang ben dat ze te kort komt. Ze heeft zelfs een keer van 21.00 tm 06.30 doorgeslapen. Ik zal het aankijken en ad de cb volgende week voorleggen
 
Hier een meisje van 5 weken wat eigenlijk vanaf het begin heeft doorgeslapen. Ik vond dat ook best 'eng' in het begin. De verloskundige en het CB gaven toen aan dat zolang ze blijft groeien, 150 gram in de week, als ze zo jong zijn het prima kan! Ik probeer wel het ritme aan te houden van rond 22.00 de laatste voeding en dan kijk ik wanneer ze weer komt!
 
Hier is mijn dochter nu 8weken.
Slaapt al 3 nachten van 21u30 tot 7u door.
Weet zelf ook niet goed of dit wel zo goed is voor haar.
Drinkt overdag wel 6 x 120ml. En weegt meer als 4kg.
Volgende week op controle, ga het daar eens navragen of dit ok is of ik ze toch moet wakkermaken voor een voeding
 
Terug
Bovenaan