vanaf wanneer een slaapzak en adviezen gevraagd voor aanschaf

Hoi
Lieke is nu drie weken oud.
Ze wurmt zich al helemaal uit bed.
Ze ligt 's ochends een stuk hoger en is dan koud.
We hebben nog steeds een kruik in haar bed.
Vanaf wanneer kunnen ze in een slaapzak slapen en welke maat moet je hebben met die kleintjes.
Waar moet je op letten met het aanschaffen van een slaapzak.
Alvast bedankt voor de adviezen.

Groetjes Jannie en Lieke (1509)
 
hoi de kleinste maat is 70cm lang waar je op moet letten dat de arm en hoofd gat niet te groot zijn zodat ze daar nier door heen glijden mijn jongste dochter is nu 6 maanden bijna en slaapt als sinds dat ze 4 wk was in een slaapzak met en lakentje erover omdat zij ook zich snachts bloot schopte   nu heeft ze er een die ik bij de hema gekocht heb
 
Lisa slaapt ook in een slaapzak. Ik heb bij babypark een slaapzak maatje 65 kunnen bemachtigen. Als je geen passende kan vinden voor de armen. Die zijn meestal te groot kan je als je een beetje handig ben dit natuurlijk een stukje dicht maken zodat ze wel passen. Voor de lengte geld het zelfde maar dan omvouwen in de juiste lengte.
Succes
Davina
 
hoi,

In de meeste zaken gaan de slaapzakjes vanaf 70 cm, maar in de wat duurdere speciaalzaken kun je ze ook vanaf 60 cm kopen.
Annique was ook zo vreselijk wild in bed en draaide en kroop alle kanten op. Zij ligt ook al vanaf ongeveer 4 weken in een slaapzak. Omdat ze een maand te vroeg geboren was, wat 70 cm echt te groot en heb ik er een van 60 gekocht.
Je moet inderdaad letten op de armgaten en hoe breed het ding dan is. Aan de onderkant kun je em eventueel korter maken door het om te slaan en vast te maken met veiligheidsspelden.
Ik heb zelf voor Annique nu 3 van 70 cm. Een zomer, winter en een echt dikke met afritsbare mouwen.

Succes!
Joan
 
Hallo,
Ons zoontje is nu vier maanden en slaapt ook al een tijd in een slaapzak.
Ik heb er een bij de hema gekocht, daar hebben ze ook wel kleintjes en niet zo heel duur. Succes ermee!!
 
Hoi!

De slaapzakjes van de HEMA zijn inderdaad héél goed, goedkoop en lekker dik voor de winter!!

Naast de HEMA worden er ook kleine slaapzakjes, van goede kwaliteit verkocht  bij "Hans Textiel" (vanaf maat 65)! Daarnaast zijn ze vaak in de aanbieding bij de Zeeman (vanaf maat 70) en de Kruidvat/ Trekpleister (t merk FunnyBunny).

Als je de armsgaten alsnog te groot vind voor je kindje, kan je ze altijd zelf n stukje dichtnaaien OF ze met behulp van een veiligheidsspeld (zo'n speciale, met veiligheidssluiting) een stukje kleiner maken! Dat doe ik ook vaak (ben anders bang dat Minoes er verstrikt in raakt).

Hoop dat je wat aan de tips hebt.

Veel liefs,
Jacomien
(mama van Minoes, 1 mei 2005)
 
he hallo,

Onze kleine meid lag al met twee weken in een slaapzak. je hebt ze bij de hema al vanaf maatje 50!!!!!!  Je moet even zoeken ,maar uiteindelijk vind je er wel een. Ik ben ook maanden op zoek geweest.

Veel succes met zoeken.

gr linda
 
Jelte ligt ook regelmatig in een slaapzak, ik vraag me alleen af of je dan ook nog een dekentje nodig hebt? Ik las hierboven al dat iemand er alleen een lakentje over legt - is dat warm genoeg 's nachts?
 
Terug
Bovenaan