Vanaf wanneer eerste menstruatiedag

Hallo dames!

In oktober ben ik gestopt met de pil en heb nu mijn eerste menstruatie. Afgelopen vrijdag is het begonnen met een bruine afscheiding en sinds vandaag is het echt helder rood. Wat is dan de eerste dag van de menstruatie om mee te rekenen?

Groetjes!
 
Volgens mij vanaf het moment dat er bruine afscheiding was. Dan begint de 'opruiming' om het zo maar even te noemen. Succes!
 
Ik heb vanuit het ziekenhuis meegekregen: de eerste dag helderrood verlies, ook als dat pas 'savonds is. Bruine afscheiding wordt als spotting gezien en kun je op elk moment in je cyclus hebben. 
 
Volgens mij ook de eerste dag met helderrood bloedverlies. Alleen heb ik dan vanuit het ziekenhuis weer begrepen dat als het pas na 18:00 begint, je de volgende dag moet tellen als de eerste cyclusdag. Grappig dat de meningen zo uiteenlopen.
 
Hoi,

Ik ben in mei al gestopt met mijn pil om zwanger te worden. Ik heb elke keer voor mijn menstruatie bruinverlies, soms alleen afscheiding, soms wat meer (hele lichte menstruatieachtig). Ik vroeg me dit dus ook af in het begin, wat ik op internet heb kunnen vinden is dat je telt vanaf het moment met helderrood en echte vloei (wat meestal samengaat). Ik ga deze maand ovulatie test gebruiken om te checken dat ik ovuleer en dat inderdaad mijn timing klopt, dan heb ik wellicht daarna nog wat extra informatie ;)
 
Terug
Bovenaan