vanaf wanneer gewone melk?

Hallo,

Ben eigenlijk van het najaarforum, maar ben erg benieuwd.

Vanaf wanneer kregen jullie kindjes gewone melk? Jim krijgt nu nog gewoon opvolgmelk, hij is van 19-12-2006. Bij m'n oudste mocht ik het al eerder geven, nu adviseren ze na 1 jaar.

Groetjes Sandra

volgens mij is het gemiddelde op het forum ook 1 jaar, maar als kindjes geen opvolgmelk ofzo lusten kan het eventueel ook wel eerder, maar dan wel volle melk (en vit D)

Groetjes Jenneke mv Ivar 18-9-06

Tessa krijgt nu groeimelk (friso 3). Tussen de middag warm ik het niet meer op. Gewone melk mag ze nu wel en lust het ook wel, maar in groeimelk zit qua samenstelling alles in voor dreumessen, dus vandaar dat we  dat nog geven!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Linde krijgt sinds ze 11 mnden oud is gewone halfvolle melk + vit. D druppels.
Ze vindt het heerlijk en het scheelt een heleboel euro's.
Als ik ervan overtuigd zou zijn dat dreumesmelk beter zou zijn dan zou ik haar dat natuurlijk geven, maar dat ben ik niet.
Bij ons op het cb adviseren ze zelfs gewone melk ipv dreumesmelk, zij zien daar geen toegevoegde waarde van in + vinden het te zoet.
Maar daar is ieder cb weer anders in natuurlijk.
En volg je eigen gevoel hierin zou ik zeggen!!!

groetjes Daniëlle.

Stijn krijgt ook vanaf 1 jaar halfvolle melk en vit D druppels. Hij krijgt het warm met pap, koud bij de lunch en weer warm in een flesje voor het slapen gaan. Hij vind het allemaal even lekker. Hier ook door het Cb geadviseerd. En een bakje volle yoghurt voor het vet.

Sophie is een kleine kliko, maar het enige dat ik er echt niet inkrijg bij haar is gewone melk. Haar papfles krijgt ze dus met peutergroeimelk, tussen de middag krijgt ze sap en na het eten yogurt. Zo komt er toch voldoende zuivel in.

Maar volgens mij kunnen ze ook al voor 1 jaar aan de gewone melk.

Groetjes
Susan

Ilse krijgt ook vanaf haar eerste verjaardag gewone melk.

Toen ze voor de check-up net voor haar verjaardag bij het cb is geweest hebben ze mij verteld dat Ilse vanaf haar eerste verjaardag alles mag hebben (eten en drinken). Dus wij doen over niet veel dingen meer moeilijk (wel alles met mate natuurlijk!)

Liefs Jeske

Terug
Bovenaan