Vanaf wanneer in buggy?

A

Anoniem

Guest
Ik heb vandaag een buggy aangeschaft voor mijn mannetje; een quinny zapp. Nu staat mij bij dat ik hier wel eens gelezen heb dat kindjes pas vanaf negen maanden in een buggy mogen ivm hun ruggetje. In het boekje van de quinny staat echter dat deze geschikt is voor kindjes vanaf 6 maanden mits ze goed zelfstandig kunnen zitten. Zelfstandig zitten kan mijn mannetje wel dus nu vraag ik mij af of hij inderdaad al in zijn buggy mag. Weten jullie dat misschien? En zitten jullie kindjes al in een buggy?

hoi..
wij hebben de quinny speedy sx
daar mogen ze in vanaf 6 maanden.Mila ging toen van de bak naar de buggy.ze ligt wel in de buggy trouwens.de achterkant staat niet rechtop.ze werdt echt te klein voor in de bak en wou graag alles zien.
ik zou gewoon proberen als het in de gebruiksaanwijzing van je buggy staat.
groetjes piewie-mama van mila 16-9-06

Ik heb ook de quinny zapp. Heel handig ding. Ik gebruik hem tot nu toe nog als onderstel van de maxi-cosi, maar niet lang meer denk ik. Zodra Tygo in een grotere auto-stoel mag en kan, gaat het buggy-deel van de zapp er hier ook in. In de wandelwagen (een hele oude quinny, maar al wel met luchtbanden) zit hij al wel in de buggystand als we een stukje wandelen. Als hij moet wordt, zet ik de rugsteun platter, maar als hij goed wakker is en om zich heen wil kijken, zet ik hem rechtop.
Volgens mij moet je het geoon uitproberen. Je ziet gauw genoeg of hij naar rechts of links zakt, of misschien naar voren kiept... Maar als hij al zelf kan zitten, zal het denk ik wel goed gaan.
Succes en groetjes, happyM.

ik heb vorige week een buggy gekocht. de chicco van het prijzencirus bij de v&d. iris paste met het spreid middel al met 4 maanden niet meer in de kinderwagen bak. heb hem toen vebouwd tot wandelwagen. mar de leuning krakte door en vorige week verloor ik een wiel waqs de schroef er onder uit. toen had ik er genoeg van en heb een buggy gekocht. als mijn man mee gaat gebruik ik de kinderwagen.
groetjes petra

Terug
Bovenaan