Vanaf wanneer is een uitwendige echo mogelijk?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben zwanger van de tweede. Om de eerste keer zwanger te worden heb ik hormonen gebruikt omdat ik pco heb. Tot onze grote verbazing is het deze keer spontaan gebeurd. Super natuurlijk alleen erg onduidelijk hoe lang ik zwanger ben. Volgens mijn eerste dag laatste menstruatie zou ik nu 10 wk 1 dg zijn. Maar mij vk denkt dat ik misschien iets minder ver ben. Ik mocht in elk geval een afspraak maken voor een eerste termijn echo. Ik kan maandag al terecht. Ik heb wel aangegeven dat ik niet weet hoe ver ik ben maar niet dat het in elk geval pril is. Zouden ze wel wat op een uitwendige echo kunnen zien? En zo niet kunnen ze dan ook gewoon een inwedige maken of moet dat op een andere afdeling?
Ik ga nu gewoon naar het lokale zh. Bij mijn eerste ben ik bij het Erasmus in Roterdam geweest vanwege de behandling.

Ik hoop dat iemand hier iets van weet want ik ben een beetje bang dat ze me niet verder helpen als ze uitwendig niets zien

groetjes linda

Vanaf een week of 7-8 kan er al een uitwendige echo gemaakt worden. Ik heb eeen uitwendige bij 9,3 weken gehad (dacht dat ik iets verder zou zijn), en je zag echt alles heel goed al!
Veel succes maandag dus!

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd natuurlijk!

Als je een afspraak in het zh hebt voor de echo dan lijkt het me dat ze daar zowel in- als uitwendige echo's kunnen verrichten. Dus zou me daar geen zorgen over maken hoor.

Bij mij was er met echoapparatuur van de vk met 8 wk nog niks te zien. Mn BM lag ook naar achteren gekanteld, waardoor het kindje nog lekker verstopt lag achter mn schaambeen. Met 8+5 wk heb ik een echo gehad in een diagnostisch centrum en toen kon ze het uitwendig duidelijk zien.

Ik denk dat het dus aan de apparatuur ook ligt hoe snel ze het kunnen zien. In het zh is de apperatuur zeker goed, dus denk ook dat het met 7-8 weken wel te zien moet zijn.En mocht je een inwendige echo krijgen, dat valt reuze mee hoor. Dat heb ik ook gehad en je voelt er eigenlijk helemaal niks van.

Succes en geniet van je zwangerschap!

Anoek

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd!

Ik had met 6 weken een echo. Uitwendig was er nog niks te zien, dus deed ie het gelijk inwendig. En dat valt inderdaad mee.
Ik was in een lokale ziekenhuis, ik denk dus dat het ook voor jou geen probleem hoeft te zijn.
Succes.

Hai,
Ik heb met 8 weken zws een inwendige echo gehad, gewoon bij de vk praktijk hier om de hoek. Volgens mij doen ze het tot een week of 9 zoiezo inwendig, hier in elk geval.
Maar het steld niks voor hoor, het is niet vervelend of pijnlijk. Nou ja, je bent ook wel wat gewend denk ik zo!
van harte met deze spontane zws, wat een wonder zal dit voor jullie zijn!
Een goede vriendin was 7 jaar bezig voor de eerste, na drie ivf pogingen een mooie zoon gekregen. Nu is ze, nog geen twee jaar  later,  volgende week uitgerekend van de tweede.
Ook "zomaar spontaan" een geweldig kado!
Groetjes Soela

Hallo!

Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik ben wel gerustgesteld want volgens mij moet ik wel minimaal 8 weken zijn. Op zich ben ik niet bang voor een inwendige echo want daar heb ik al ervaring mee. Ik ben meer bang om weggestuurd te worden omdat ik voor een inwendige op een andere afdeling moet zijn of zo. Stom hè. Nou ja uit wendig zou wel het leukst zijn want mijn man kan niet mee dus neem ik mijn schoonmoeder mee, maar bij inwendig stuur ik ze naar de gang. haha. Gelukkig nog maar twee nachtjes slapen en dan zullen we het wel zien. fijn weekend allemaal!

groetjes Linda

Hoi Linda,

Nee hoor, als een uitwendige echo niet lukt (of er is nog niet genoeg op te zien)  kunnen ze meteen een inwendige maken. Gewoon een kwestie van hulpstukje vervangen ;-).

Veel succes!

Betje.

Terug
Bovenaan