Vanaf wanneer is het geslacht te zien?

Hi!

Ik heb volgende week een echo in het ziekenhuis.
Nou vraag ik me af of ze dan al kunnen zien wat het wordt en of ze zoiets in het ziekenhuis uberhapt willen zeggen.

x
 
Hallo,

Bij de meeste is het geslacht te zien ongeveer bij 20 weken, in het ziekenhuis vragen ze je wel of je het wilt weten, zodat je zelf kan bepalen wat je wilt.

Nou veel succes!

Groetejs Leen (36 weken en 1 dag)
 
Inderdaad is het geslacht meestal te zien vanaf 20 weken. Maar het kan ook eerder, bij 18 weken al.
Maar het kan ook zijn dat ze het helemaal niet kunnen zien. Het kan zijn dat de baby er verkeerd voor ligt. En ik hoor ook nog wel eens dat het niet met zekerheid kunnen zeggen. Gelukkig was het bij ons wel duidelijk, maar vind het nog wel eng om de kamer roze te schilderen.

Succes, Ris (25 weken)
 
Hallo,

Wij hebben met 21 weken een pretecho gehad. De echografist zei toen ik de afspraak maakte dat het het mooiste was om rond de 20ste week een echo te doen omdat het geslacht dan het duidelijkst te zien was. Bij ons was het overduidelijk, de echografist vond dat er geen twijfel over bestond, ik kon er geen wijs uit worden tot ik tekst en uitleg had gehad. Als ze geen gelijk heeft heb ik mooi een probleem, een stapel kleertjes waar ik niks me kan (haha).
In het ziekenhuis verschilt het nogal, er zijn nl genoeg gyneacologen die het niet zeggen en ook niet vragen of je het wilt weten. Je moet het vaak genoeg dus ook zelf aangeven. Veel succes.

groetjes Kirsten
36w5d


 
Hoi!
Ik heb in week 16 een screeningsecho gehad. Ik woon in het buitenland en daar onderzoeken ze werkelijk alles. In ieder geval werd ons toen al gemeld dat we een zoontje verwachten. Ik heb met 20 weken weer een echo gehad bij de gyn en tja, het was zo duidelijk te zien dat zelfs als we het niet hadden willen weten moet je wel heel kippig zijn om het niet te kunnen zien. Ik was heel nieuwsgierig en wou weten wat het is en weet zeker dat ik met een meisje net zo blij was geweest. Het belangrijkste is dat hij gezond is en straks hopelijk ook vrolijk.
Vosje
 
Hoi.

Ik heb vandaag de 18-22 weken echo gehad. Ben zelf 20,6wk zwanger. Wij wilden ook graag weten wat het word, we moesten er zelf naar vragen. Maar helaas lag de kleine niet goed. We hebben nu maar besloten dat het een verrassing gaat worden........maar ik vind dat ik eigenlijk nog te lang moet wachten hoor!!. Ik wilde zo graag al fantaseren over een jongetje of meisje....maar helaas..
Misschien hebben ze bij jou wel beter zicht...suc6

Door1
 
Terug
Bovenaan