Vanaf wanneer kan ons dochtertje in een groter bedje?


Hallo mama's,

Ik ben op dit moment twee maanden zwanger van ons tweede kindje.
Op het moment dat het tweede kindje komt, is ons dochtertje net 2 jaar geworden.   Ik ben nl 2 dagen voor haar verjaardag uitgerekend.
Nu zit ik een beetje te tobben of ik nog een ledikantje moet aanschaffen of dat ik ze dan al in een groot bed kan leggen met een rand zodat ze er niet uit kan vallen.
Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Kan een kindje van twee jaar dat al?
Hoe hebben jullie dit probleem opgelost?

Alvast bedankt!

Groetjes Karin
 
Hoi Karin,

Voor onze rust zijn wij pas met 3 jaar overgegaan op grotere bedden (peuterbedjes). Onze dochters klommen namelijk niet uit hun ledikant en dat vond ik toch wel erg makkelijk.
Voor grotere bedden kun je rekjes kopen, zodat kindjes niet uit bed vallen. Deze hebben ze in ieder geval bij Ikea.
Sterkte met je zwangerschap!

Groetjes,
Marianne
 
Hoi Karin,


Wij hebben onze zoon naar een groter bed gedaan vlak voordat zijn zusje kwam hij was toen net 2 jaar geworden. Het ging hier prima, kwam er niet uit en ging er prinsheerlijk in liggen slapen (had nog wel een slaapzakje aan).
Lees hier ook weleens verhalen van ouders met kinderen die er steeds uitkomen dit deed onze zoon dus niet, pas toen hij 2,5 jr was kwam hij er weleens uit maar we hebben hem toen stug elke keer weer terug gelegd en met een paar dagen was de lol er voor hem waarschijnlijk af want hij doet het nu niet meer inmiddels is hij 3 jr.
Als hij nu uit zijn bed komt is er ook wat en komt hij dat vertellen.

succes met jullie keuze.

Groetjes Marian
 
Hoi Karin.

Mijn zoontje slaapt al vanaf 10 maanden in een peuterbed.
Ik heb er wel een matras naast liggen ( voor het geval dat hij er uit valt).
In het ledikantje was slapen een groot drama vandaar dat hij al zo snel in een peuterbed sliep en dat gaat uitstekend.
 
hoi hoi
hier het zelfde verhaal mijn dochtertje was 14 mnd toen ik zwanger raakte en hebben toen ze 1,5 was een groeibedje gekocht inmiddels is ze 2 en 4 mnd en onze zoon 5 mnd en ze slaapt er heerlijk in hoor
succes
gr mama van jady en cayden
 
hoi,
met de tweede verjaardag van onze zoon is hij naar zijn nieuwe bed gegaan.
dit is wel een zelf gemaakt bed met het babymatrasje erin.
maar gewoon open bed.geen opstaande randjes of bedhekje ofzo nodig gehad.
we hebben wel direct gezegd dat papa of mama hem 's ochtends uit bed halen en dus in bed moet blijven en dit heeft hij een jaar zo vol gehouden. tot hij zindelijk werdt want toen kwam hij er uit om naar de wc te gaan(hij is 'snachts niet zindelijk hoor)
het ging direct perfect.
succes
 
Terug
Bovenaan