vanaf wanneer met gezicht naar voren in babybjorn?

Dag dames,

even een vraagje voor moeders met een iets oudere baby? Vanaf wanneer kan je een baby met het gezicht naar voren in de babybjorn dragen? Ik heb een zoontje van bijna 15 weken. Hij vind de babybjorn vaak maar niks, dus ik vraag me nu af of ik al kan proberen hem om te draaien. Zijn er hier mensen met ervaring? Hebben jullie enig idee vanaf welk moment je een baby kan omdraaien? Alvast bedankt!

Groetjes Judith

Hoi,

Wij hebben zelf gewacht tot ze in inder geval haar hoofdje goed recht kon houden (dus dat het niet meer alle kanten op wiebelt), daarna is het gewoon proberen wat je kindje het prettigst vindt. Fleur (inmiddels 9.5 maanden) vond het niet zo prettig en heeft dan ook niet zo lang meer in de draagzak gezeten daarna (totaal tot ze ongeveer 6 maanden oud was).

wij hebben ook een babybyorn en ik moet zegggen:ik vind het heerlijk,mn kleine ventje lekker bij me,maar voor ons was dat niet zo lang.we hebben onze kleine tot 6maanden naar ons laten kijken en pas nu kijkt hij van ons af wat ik overgens niet fijn vind.ik denk ook dat het uitmaakt hoe groot je baby is,onze kleine was al ruim 9,5 pond bij de geboorte  dus was zijn nekje al vrij snel sterk.ik zou nog even wachten tot het hoofdje wat sterker is.
groetjes jeannet

Hoi judith, Als je kindje al 15 wkn is dan kan je dat al wel doen hoor. Je baby kan het hoofdje goed genoeg omhoog houden. Gewoon proberen en als t hoofdje teveel naar voren valt dan draai je het weer om.
Mijn zoontje is nu 9 maanden en zit nog steeds in de draagzak, het is geweldig, vooral als ik met de honden moet wandelen ben ik daar erg blij mee. Vanaf het begin vond hij het prima en ik denk dat hij 3-4 maanden was toen hij met zijn gezichtje naar voren in de draagzak ging.
Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan