vanaf wanneer moet je beginnen te rekenen?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

wie kan mij zeggen vanaf welke dag ik moet gaan rekenen.
ik ben namelijk altijd goed ongi maar de laatste keer kwam er eerst drie dagen iets bruin misschien oud bloed en toen de vierde dag was het echt raak met mijn ongi.
moet ik dan beginnen te tellen vanaf de eerste dag of pas toen het echt werk begon?
de eerte dag dat ik bruin had was het wel de juiste dag om ongi te worden.
help

Hoi Taz,

Eerlijk gezegd is dat best een lastige vraag! Ik heb altijd al een paar dagen van te voren ook bruine afscheiding. Meestal al op de vrijdag of zaterdag voordat ik op donderdag ongesteld wordt. Ik reken altijd  vanaf de donderdag dat ik "echt" ongesteld ben geworden. Tot nu toe klopt dan mijn volgende NOD.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Liefs Juffy

Hoi taz,

Je eerste dag van de nieuwe cyclus is de eerste dag van je menstruatie, dat is dag 1. Bij een normale cyclus (28 dagen) heb je ongeveer de 14de dag je eisprong dat kan overigens een  wel eens afwijken, een of meer dagen eerder of later. Na je esprong kan je na twee weken ongeveer je menstruatie verwachten, maar ook dat kan iets afwijken. Niet iedereen heeft het standaard.
Mijn cyslus is voor het eerst in 12 ronde 28 dagen geweest, dacht dus lekker dat ik over tijd was en misschien dus wel zwanger, maar dus niet. Heb hiervoor namelijk alleen maar kortere cyclussen gehad van 26/26 dagen.

Groetjes Alice

Terug
Bovenaan