Vanaf wanneer mogen de flessen in de vaatwasser?

Hoi meiden,

Ff een vraagje over het schoonmaken van de flessen. Tot nu toe kook ik de flessen nog uit, maar ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat vanaf 3 maand de flessen in de vaatwasser mogen. Klopt dat?
Of kunnen ze daar last van krijgen? (i.v.m. het afwasmiddel). Gaan de spenen ook in de vaatwasser?

Hoe doen jullie dat?

Groetjes Lilian

Volgens mij maakt het afwasmiddel niet uit. Op het kdv doen ze de flessen toch ook altijd in de vaatwasser?
Ik weet dat ik bij Kyna belachelijk lang de flessen bleef steriliseren. Toen ik het op het cb navroeg, vroeg ze terug: Kyna kruipt toch ook al? Is je vloer ook steriel?
Op een gegeven moment moet je kind hier toch een beetje immuun voor worden. Maar vanaf wanneer precies? Dat zou ik niet weten...

Hoi hoi,

Moet heerlijk zeggen dat ik bij Ruben niet zo heel lang de flessen heb uitgekookt...hooguit een weekje of 3. Daarna gingen ze zo in de vaatwasser en die draait dan op 75 graden. Als de fles(sen) (ook van Lotte en Jozua) eruit komen spoel ik ze wel allemaal om met fris water uit de kraan.
Moet wel zeggen dat ik met Lotte wel vrij lang de flessen heb uitgekookt, met Jozua werd het al minder en nu met Ruben ben ik wel heel gemakkelijk..

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Hoi Lilian,
(20ste poging)
Ik heb niet zo veel te vertellen over flessen in de vaatwasser. Ik deed het zowel bij Max als bij Liv van het begin af aan al, daarna gingen ze in de magnetronsterilisator. Maar ik heb makkelijk praten, ik geef BV. Ik heb dus maar een enkele keer een flesje en toen ik nog heel veel kolfde had ik ook elke keer het kolfapparaat.
Ik ben met het steriliseren van de flesjes gestopt toen ik ben gaan zwemmen met Max, dat zwembadwater is vast ook niet steriel. Bij Liv steriliseer ik alleen als ik toevallig heb gekolfd (pas een paar keer gedaan). Haar speentje gaat onder de hete kraan of in mama's mond als hetis gevallen.
De meeste spenen voor flessen mogen in de vaatwasser, in het bovenste rek. Maar je moet wel even kijken op het doosje voor je ze koopt. Ik koop niets wat niet in de vaatwasser mag, dat vind ik zo onhandig.
Groetjes,
Patricia

Nog een poging....

Hier doe je dat als je geen vaatwasser hebt? Gewoon bij de afwas? Alleen deze wordt nooit zo warm als de vaatwasser neem ik aan. En lepeltjes? Ook bij de afwas? Of toch nog maar even alles uitkoken?

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan