vanaf wanneer niet meer prakken/pureren

hoi hoi

mijn zoontje is nu 10 maanden en ik vroeg mezelf af vanaf welke leeftijd ze gewoon stukjes aardappel, groente en vlees apart mogen eten. dus niet meer door elkaar geprakt of gepureerd. het lijkt me moeilijk weg te krijgen voor hem.

nog een vraagje hoe maak je het lekkerst spaghetti, zodat hij het nog wel wegkrijgt maar het niet zo fijn is. wat doen jullie er allemaal door heen.

en wat voor kruiden mogen ze of deze leeftijd, vind zijn eten soms wat flauw.
en vanaf welke leeftijd aten jullie kindjes met de pot mee?


nou dit waren veel vragen in een, hoop dat ik ook wat tips van jullie krijg



groetjes bianca
 
Poeh, vanaf wanneer mijn dochter precies niet meer geprakt at, weet ik niet meer, maar volgens mij was dat rond de periode dat ze zo oud was als jouw zoontje. Wij begonnen met stukjes banaan en zachte groenten (bv broccoli).

Vanaf haar eerste verjaardag eet mijn dochter volledig met ons mee. (Dus gewoon alles wat wij eten en ook ongeprakt; ook vlees.) Wel koken wij met weinig zout en gebruiken we weinig pakjes en ander kant en kalar spul, omdat daar vaak erg veel zout in zit. Met verse kruiden kan je je gerechten ook erg smaakvol maken. (En het staat nog gezellig ook van die kruidenplantjes in je kuien, tuin of op je balkon :).)

Succes ermee!
Willemijn
 
Hoi,

Vanaf een maand of 6 kunnen ze leren stukjes te eten.
Wij zijn met 6 maanden begonnen met stukken groente en fruit aanbieden en dat gaat prima. Wij prakken eigenlijk nooit.

Je kunt het eens proberen. En niet je niet meteen laten afschrikken door een beetje hoesten en kokhalzen, dat hoort erbij.

groetjes
 
Hoi,

Mijn dochter is nu bijna  1 jaar en zij had ook erg moeite in het begin met stukjes, zowel groente, fruit als brood.
Ik ben het steeds iets grover gaan prakken en op een gegeven moment gewoon stukjes gaan proberen. Dus niet in een keer overgaan naar stukjes.
Nu eet ze bijvoorbeeld marcaroni met een heel weinig saus (alleen dat er even een smaakje aan zit) gewoon met haar handjes zelf!
Ik zou bijvoorbeeld als je je kindje spagetti wil geven, gewoon heel fijn snijden en proberen! of anders eerst het proberen spagettisaus met vermecelli, dat is wat zachter en glibbert beter naar binnen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

liefs van Nellie en Amber
 
Terug
Bovenaan