Vanaf wanneer ontbijt

Mijn dochtertje is bijna 11 mnd. Sinds 4 weken zijn wij gestart met s ochtends brood eten. De eerste 3 of 4 kleine stukjes gaan goed. Vervolgens gaat ze ze niet echt uitspugen, maar weg zodanig draaien dat ze stukjes 'toevallig' uit haar mond vallen. Wel grappig om te zien ?. Soms wil ze daarna zelf nog een paar stukjes in haar mond stoppen, maar meestal houdt het daarna op. Ze krijgt dan nog een fles van 180 ml en vervolgens na een uur ofzo fruit. Tussen de middag eet ze wel een hele boterham, dus het is niet dat ze het niet lust.

Hebben jullie baby's ook moeite gehad met s ochtends brood eten? Wij nemen zelf altijd s ochtends een smoothie. Ik vraag me af of ze meer zal eten als ik zelf brood eet, ga dat morgen proberen.

Tips om te zorgen dat ze ontbijt gaat eten?

Ze is overigens hartstikke vrolijk en heeft een goed gewicht.
 
Onze dochter was ook zo’n held. Pap ging er beter in, maar duurde echt wel tot ‘ruim in de 1’ dat ze een beetje normaal ging eten. Denk dat er niets mis mee is, zolang ze vrolijk is en zich goed ontwikkeld.
 
Wij deden tot een maand of 9 ook pap. Weet niet meer hoe lang maar in elk geval tot brood eten wat beter ging. Daarna nog flesje. Toen hij uit een munchkin beker kon drinken (7 maanden lukte dat maar vanaf een maand of 9 pas goed) boterham met beker poedermelk erbij. 
 
Onze zoon is ook 11 mnd en die eet in de ochtend ook pap gewoon brinta met melk ? Maar dat is een klein vuilnisbakje als ik brood zou geven in de ochtend dan ging dat er ook in ?
 
Wij hebben nooit brood in de ochtend gegeven, maar pap. En dat ging er altijd in :) Ik heb zelf het gevoel dat de kleine 's ochtends erg dorstig is en dan is kleffe pap fijner dan een droog broodje... ;)
 
 
Onze jongste is ook geen echte fan van brood, maar wel van yoghurt. Dus dat kreeg hij vaak als ontbijt, meestal griekse yoghurt evt met een beetje geprakte banaan er door bijvoorbeeld
 
Terug
Bovenaan