vanaf wanneer op stap?

mn uk is nu 3 weken en ben al wel wezen wandelen enzo
maar vanaf wanneer kan je wat langer van huis, ff de stad in, verjaardag etc?
was zelf namelijk al na 1,5 week helemaal fit en wil graag weer wat dingen ondernemen
maar hem weer niet te veel vermoeien.

gr
 
Hoi,

Tja is moeilijk om daar antwoord op te geven.  Ieder kindje is anders en mijn dochter is vrij makkelijk.  
Ik kan haar overal mee naar toe nemen, ze slaapt overal wel als ze moe is en dat gaat prima.
Met 2,5 week zijn we eerst op visite bij mn moeder geweest, flessen en voeding en luiers mee en gewoon gekeken hoe lang ze het vol hield.  
En daar hebben we toen gegeten 's avonds, we zijn er wel 5  uurtjes geweest het ging prima.
Probeer het eerst eens uit bij iemand waar je je op je gemak voelt en kijk hoe je kind hierop reageert. Gaat dit goed dan kan je vaker en langer weg.  
Is hij overstuur  dan weet je dat je het rustiger aan moet doen.

Succes

Reneke  
 
Hi,

Wij zijn al redelijk snel op stap gegaan met Tom, ik was ook al redelijk snel fit, én ik moest er ff uit. Ik had de avond voor de bevalling niet geslapen, de nacht na de bevalling ook niet, en de eerste nacht thuis kwam je ook nauwelijks aan slapen toe... vooral met bv om de 2 uur voeden... hierna heb ik al mijn slaap al gauw ingehaald..
Maar thuis kwamen de muren op mij af, ik moest er echt uit!!!

Toen tom 1,5 week oud was zijn we er ff uit geweest.
We zijn toen op een di- avond naar de ikea geweest met zijn drietjes, Tom in de maxicosi voorin de auto, en eenmaal daar in de kinderwagen + bak. We zijn maar eventjes geweest... maar ik vond het een verademing. Tom heeft overal doorheen geslapen. Ik denk ook dat het per kind verschilt...

Nens
 
Dat ligt idd heel erg aan je kindje, maar ook aan hoe je het thuis 'doet'. Wij leggen ons kindje (van vier maanden) na een voeding bij de eerste tekenen van vermoeidheid (geeuwen, in oogjes wrijven) in de wieg om te slapen, ook overdag. Ergens anders dan in een bed slaapt ze veel onrustiger of helemaal niet. Voor haar geldt ook, wakker worden en uit bed = eten. Dat ritme proberen we ook aan te houden als we weggaan.

Als we op visite gaan bij iemand thuis, gaan we dus meestal rijden na een voeding, dus in haar wakkere periode, en leggen we haar bij de eerste tekenen van vermoeidheid in het campingbedje (dat we dus wel elke keer zelf meezeulen...). We proberen het altijd zo te plannen, dat we de volgende voeding (of die daarna, ligt eraan hoe lang we blijven) daar geven en haar weer in haar wakkere periode mee terug nemen. Op die manier hebben we vorige week Nederland-Italië buiten de deur gekeken, bij mijn zus, op een uur rijden van huis. Om half twaalf ´s nachts de borst en daarna hup de auto in, daar sliep ze als een roosje.

Als we gaan winkelen o.i.d. doen we dat ook direct na een voeding en proberen we weer op tijd terug te zijn zodat ze thuis in haar eigen wieg kan gaan slapen en niet jengelig wordt onderweg. In de kinderwagen slaapt ze namelijk nauwelijks, veel teveel prikkels, veel teveel leuks om te zien en horen.

Op visite gaan, gaat dus heel makkelijk, maar echt op stap nog niet. Als ze straks haar middagslaapje gaat overslaan, die tussen de voeding van 16.00 en 19.00 uur, dat zal ergens na zes maanden zijn, wordt dat weer anders. Maar een dagje Efteling of Dierentuin zit er even nog niet in en ook lange winkelsessies kunnen even niet. Niet met kleine tenminste, haha.
 
hallo, mijn kindje is nu 5 maanden.
Mijn kindje is geboren met een keizersnede. Na een week mochten we naar huis.. De eerste paar dagen konden we allebij weinig.. Aan het einde van de eerste week zijn we voor het eerst een halve dag weg geweesd. Naar de verjaardag van mijn oma..
We vonden het allebij hartstikke leuk om er even uit te zijn..

nou is mijn zoontje heel erg gemakkelijk. Hij vind alles wel best, en hij vind het ook bij iedereen gezellig!! Hij lacht veel, en huilt alleen bij het eten..
Het is afhankelijk van je kindje of je de hele dag van huis kunt of niet.
Sommige kindjes slapen het liefste in hun eigen bedje, en sommige vinden het heerlijk om in de kinderwagen te slapen.

Als ik jou was zou ik het gewoon een keertje uit proberen.
Geniet van je kraamtijd!! hij is zo weer voorbij!!

groetjes ...
 
Wat de mamavanNorah schrijft is voor ons ook heel herkenbaar. Onze dochter gaat soms wel mee op visite maar dan vertekken we direct na de voeding, ze is dan tevreden en dus stil in de auto en wanneer ze moe / jengelig wordt dan kan ze daar in bedje (als je die mee hebt of ze hebben er daar een).

We zijn voor 't eerst erop uit geweest toen ze 2 wk was maar wat was geen succes. Vreemde omgeving, andere mensen enz.. helemaal van slag dus en veel huilen. daarna pas toen ze 4 wk was weer geprobeerd, ging al stuk beter.
Nu neem ik haar iets vaker mee weg maar niet om te winkelen ofzo, gewoon ff op visite wel. Doe dit niet meer dan 1 x dgs of meerdere dagen achter elkaar want ook dan merk ik dat ze van slag is. Dit uit zich dan vaak pas in de avond (dus na de uitstapjes van overdag), het bekende huiluurtje wat meer baby's schijnen te hebben. Ze is dan moeilijk troostbaar, kan de prikkels niet goed verwerken. Ze is nu 8 wk jong.    
Onze dochter slaapt ook niet of met korte-haze-slaapjes in de wandelwagenbak. Ook dan is alles veels te interressant om haar heen (onvermoeibaar, haha).

Je moet het gewoon eens uitproberen en zien hoe het jouw en de kleine bevalt want elke baby is daarin zó verschillend. Ken genoeg mensen die hun baby overal mee naar toe kunnen nemen en die zelfs op de arm of de bank makkelijk in slaap vallen. Zo ook met het drinken. De een is gauw afgeleidt, de ander niet of accepteerd drinken uit de fes niet van een ander dan van hun eigen mama. Enz enz,
Veel succes !
 
Terug
Bovenaan