Vanaf wanneer papfles?

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hallo allemaal, </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 25.1px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik ben gezegend met een zoontje dat al vanaf de 6 weken doorslaapt. Met de 12 weken hebben we zelfs al de late avondfles eraf gehaald. Zelfs dan slaapt hij van 19.00 - 7.00.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Echter is het wel altijd een hele goed eter geweest en bij 3,5 maand had hij niet meer genoeg aan zijn 4 flessen van 210 + 7, dus mochten we al starten met groente en fruit.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hier eet hij inmiddels al best wel wat van!</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Alleen... nu komt het. Eergisternacht werd hij ineens om 5.00 uur wakker en was het huilen geblazen. Na ongeveer 3 kwartier en n slokje water, is hij toch weer gaan slapen gelukkig tot 6.45 uur. Kan natuurlijk, heeft hij wel eens meer gehad, als we een drukke dag met veel indrukken hebben gehad. Echter vanochtend om 5.45 uur precies hetzelfde! Kreeg hem niet meer stil en het slokje water accepteerde hij ditmaal ook niet: ons mannetje had gewoon honger! Dus om 6.15 uur kreeg hij al de fles, die hij in een teug leegdronk?! </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Nu weet ik dat er heel veel kindjes zijn die nog niet doorslapen en komt vanzelf enz enz enz, maar mijn zoontje slaapt juist wel door, maar heeft dus niet meer genoeg aan de voeding die hij nu op n dag krijgt!</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mijn vraag is dus eigenlijk:</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Vanaf wanneer begin je met de papfles? En wat is de papfles eigenlijk? Merk ed.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mijn zoontje is nu 4,5 maand.</span></p>

Vanaf 4 maanden mag je rijstebloem door de fles doen. Dat maakt de voeding dikker dus soort pap. Wij doen dat door de laatste fles. Ik gebruik die van Bambix maar er zijn ook andere (huis)merken. Let wel even op dat je waarschijnlijk een grotere speen voor je fles moet hebben, anders is het te dik om door de gaatjes te krijgen. 

mijn zoontje kreeg ook vanaf 4 maand Bambix rijstebloem. ik doe er alrijd 3 scheppen rijstebloem bij in. ik heb de dr Brown fles. het groene ding haal ik er dan uit en dan met speen 4. het werkt hier perfect. maar kan wel per kindje verschillen. overdag met de gewone voeding heb ik speen 2 maar daar komt de rijstebloem niet door heen. 

Oke, dan ga ik toch maar eens kijken of we savonds een papfles gaan geven.
wij hebben ook dr brown’s fles. Speen 4 zal ik dan ook aanschaffen. 
Ik dacht nl dat je granen ed pas vanaf n maand of 6 mocht geven, maar mag dus toch al vanaf 4 maanden.

Onze zoon is nu iets meer dan vijf maand en krijgt sinds een week ‘s ochtend en ‘s avonds 2 eetlepels Olvarit rijstebloem in z’n fles. Sliep door op de fles van 23 uur en nu ook op die van 19 uur. Ik bied tussendoor door de dag heen ook wat water aan. 
Hier was het ook zoeken naar de juiste speen maar uiteindelijk Dr Brown speen 4 werkt! 

@babetje, hoeveel water geef je hem tussendoor? En hoe geef je hem dat? Gewoon uit de fles? Ik heb m eergisternacht een klein slokje water uit de fles gegeven, toen accepteerde hij het, maar afgelopen nacht, of ja, vroege ochtend, dus niet. Misschien verwachtte hij lekkere melk haha.

Vanaf 4 maanden mag je rijstebloem er door heen doen en met 6 maanden lichte granen van bambix ik gebruik voor de papfles de S fles van difrax met een 123 speen dit werkt perfect. 

Hoi! 
Ik lees graag even mee. 
Ik vind het best lastig om te bepalen wanneer je kleintje meer mag hebben. 
Hij is nu 3,5 maand en slaapt ook zo goed als die van jou. Van 20.00 tot 6. Maar om 6 uur heeft hij echt echt honger! 
Ik geef hem nu 4x 180 en de laatste fles 200. 

Terug
Bovenaan