Vanaf wanneer papfles?

Onze dochter is nu 4 maanden en we zijn al begonnen met 1x per dag een groente oefenhapje.Ik las dat je ook al kunt beginnen met een papfles, nu lijkt me misschien wel iets om dit te geven voordat ze naar bed gaat zodat ze misschien langer vol zit? Ze krijg tussen 18 en 19 uur nog 180ml en rond 22/23 uur maken we haar wakker voor een fles van 120 ml, ze drinkt daar meestal 60-90 ml van op. Dan slaapt ze meestal gewoon door tot 07 uur. Als we de laatste fles weglaten wordt ze wel altijd snachts nog wakker voor een fles <br />Vanaf wanneer zijn jullie begonnen met een papfles? En doe ik dit dan met rijstebloem?<br />

Nooit papfles gegeven. Ze hebben genoeg aan melk en het is niet zo dat ze dan ineens gaan doorslapen. Zou je adviseren je even in te lezen over rijstebloem en het arseen wat dat bevat. Hierdoor is het niet raadzaam om het dagelijks te geven. Als je toch graag pap wil geven zou ik wachten tot na 6 mnd en een granenpap geven

Wij hebben onze zoon een paar keer papflesje gegeven voor het slapen gaan. Precies met hetzelfde idee als jij, dat hij dan misschien de fles van 2300 uur niet meer nodig zou hebben. Maar ik heb totaal geen verschil gemerkt. Dus we geven nu geen papfles meer. Zijn groente hapjes eet hij hartstikke goed dus op die manier laat ik hem kennis maken met andere structuren.

Wij hebben nooit een papfles gegeven. Sowieso opletten welke je dan koopt. Heb ergens wel eens gezien dat volgens mij pyjama papje en dat soort dingen hartstikke vol zitten met suiker. Ben zeker geen heilige wat suiker betreft, maar schrok daar toen wel van.
We gaven soms wel wat meer van de gewone fles in de avond. Maar nooit een papfles gegeven

Wij gaven vanaf 4 maanden een papfles met biobim haverpapje. Hielp niets voor het doorslapen, maar vond het een fijn idee dat ze met een goed gevuld buikje ging slapen.

Niet.
Vanaf 4 maanden mag je rijstebloem geven maar niet elke dag vanwege het arseen dat erin zit. Daarnaast is het voor de darmen ook niet fijn om een brok vezels in 1x te krijgen.
Met granen (gluten) niet starten voor 6 maanden ivm het risico op het ontwikkelen van glutenintolerantie. En dan nog is brood beter dan pap.
Verder slaapt je baby door als hij daar aan toe is. Onafhankelijk van de pap.
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/wat-voor-pap-kan-ik-geven-aan-mijn-baby-.aspx

Beide dochters vanaf 3 maanden een avond fles met rijstebloem gegeven op advies van de consultatie arts. Beide sliepen vanaf dat moment zo goed als door omdat ze daarna wel verzadigd genoeg waren. Gewoon die gele zakjes (geen idee welk merk dat is) die je in de supermarkt of Kruitvat kan vinden. Hier werkt t dus prima en de darmpjes reageren er prima op.

Terug
Bovenaan