Vanaf wanneer positiekleding aan?

Hallo dames,

Vanwaar mijn vraag?
Ben nog maar 6 weken en ik kan merken dat mijn broek nu al strakker zit, ik doe mijn knoop elke keer open omdat het zo'n naar gevoel is. en nee ik heb geen grotere broeken.

Wat moet ik als dat nu al is? ( mijn broek zat goed en ben zelfs wat afgevallen )
en dat ik over een paar weken al met een positiebroek loop....

groetjes
Lyno

Hoi!

Er zijn hier al vaker topics over geopend, misschien dat je die even bij zoeken kan vinden onder positiekleding.
Maar waar het op neer komt: het verschilt van vrouw tot vrouw. Wat je in ieder geval niet moet doen is te strakke broeken dragen, dat gaat knellen. Je kunt je knoop los doen en er een elastiekje om doen (door het knoopsgat en je knoop). Je kunt eventueel al positiebroeken kopen en aan doen, maar vaak zijn die met buikband dan wel erg groot en onhandig in het begin. Je hebt wel broeken zonder buikband die je aan de binnenzijde met elastiek strakker kunt maken.
Ik zelf had pas rond de 20 weken positiebroeken aan, maar er zijn ook vrouwen die ze al bij 8 weken nodig hebben. Doe wat je zelf lekker vind zitten en zorg dat het niet gaat knellen.

JeHet is inderdaad van vrouw tot vrouw verschillend.  Bij mijn eerste zwangerschap ben ik eerst heel veel afgevallen dus tot week 20 echt mijn eigen kleding nog aangehad. Nu bij mijn 2e zwangerschap kon je het al met 8 weken goed zien. Dus ik het al vroeg positiekleding aan.

Mijn advies is dan ook koop gewoon bij Miss Etam of H&M een positie broek en kijk wat jij het prettigst vind.

groetjes Masja
36 wkn, 2 dgn

hoii,

het is inderdaad per vrouw verschillend...
ik heb met 7w5d positiebroeken gekocht. mijn eigen broeken zaten toen al minimaal een week te strak (echt knellend in me buik). normaal heb ik een platte buik, maar had door de 'opgezette darmen' al een aardige buik gekregen. nu ben ik 9w4d en de positiebroeken zitten heerlijk..

veel liefs

(3e zwangerschap, 0 kinderen)

Hoi,

Tijdens mijn eerste zwangerschap liep ik met 8 weken ook al in een zwangerschapsbroek. Mijn eigen broeken knelde te veel, vooral tegen het einde van de dag.Ik maakte veel vruchtwater aan en had al een aardig buikje met 13 weken, waardoor mensen altijd dachten dat ik veel verder was.
En nu ben ik weer 8 weken zwanger van de 2de en het begint weer te knellen.
Gewoon lekker op de gemak eens gaan passen bij miss etam, h&M of prenatal ofzo en laat je vooral niks aanpraten. Echt op je eigen gevoel afgaan.
Esprit heeft ook een leuke collectie en die broeken hebben niet zo'n groot buikelastien, maar valt onder je buik. Misschien een idee voor het begin.

groetjes Evelien

hoi hoi meiden

Ik ben nu 9 weken en een paar dagen en ja ik moet ook al aan de positiekleding  want gewone kleding zit echt niet meer lijk wel 4á5 maanden zwanger

groetjes

(3xzwanger 0 kinderen)

hoi meiden,
ik hoor vaak dat je bij je tweede kindje eerder een buikje krijgt dan bij de eerste.
Nu las ik een tijdje geleden op een site dat er tussenstukjes te koop zijn die je bij elke broek met een knoop aan de voorkant kan plaatsen. Heel handig voor als je nog maar een klein buikje hebt of last hebt van je darmen. Ik was toen nog niet zwanger dus dacht alleen maar ... dat is handig! Ik zal nog wel even zoeken en laat het nog wel weten.

Groetjes!  

Terug
Bovenaan