vanaf wanneer rekenen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben Kim en ik ben in augustus gestopt met de pil,
we hebben al 1 zoontje van 2jaar.

Nou is mijn vraag,
Na mijn normale menstruatie in augustus ben ik niet meer begonnen met de nieuwe strip. Ik ben 1 dag niet ongesteld geweest en toen kwam het weer heel licht op gang.
25 augustus begon het tot 28 augustus en toe kreeg ik 30 augustus weer hele lilichte bloedingen. Ik heb normaal een cyclus van 28 dagen. Vanaf wanneer zal ik nou moeten gaan tellen, ben nl nog niet ongi!!!!!!

Kan iemand mij advies geven......

groetjes kim

Ik denk dat je nu niet moet uitgaan van een cyclus van 28 dagen. De cyclus die je hebt met de pil is eigenlijk een dwangmatige cyclus en heeft niets met je eigen cyclus te maken, deze kan ook 28 zijn, maar ook best 35. Ik denk dat je gewoon moet afwachten totdat je weer normaal ongesteld wordt en deze dag dan aanhouden. Ben je altijd aan de pil geweest of heb je ook een tijdje niet gehad? Dan zou je misschien na kunnen gaan wat je cyclus vroeger was en daar van uitgaan. Meestal begint men te rekenen vanaf de eerste dag dat de menstruatie begonnen is,   ik zou dit in dit geval ook doen en dan uitgaan van de langst mogelijke cyclusduur. Ik had zelf het geluk dat ik na het stoppen van de pil 6 jaar geleden direct zwanger was, alleen duurde het wel tot de 6e week na mijn menstruatie (ik heb ook gewoon het stripje opgemaakt en na mijn menstruatie niet weer begonnen) dat ik een positieve test had.

jannie

Hallo,

De periode na mijn bevalling in 2006 had ik altijd een cyclus van precies 28 dagen ook toen ik niet aan de pil was! Ook voor mijn pil   gebruik kon je hier altijd de klok op gelijk zetten!!! En als ik dus ga tellen vanaf 25 augustus zou ik afgelopen maanndag ongesteld moeten zijn geworden................maar als ik dan toch vanaf de 30ste zou gaan rekenen dan kan het over een paar dagen nog komen!

Nou ja denk dat ik gewoon nog even een weekje moet afwachten......
vorige keer was ik binnen 1,5 maand zwanger!  dus tja wie weet!!!

Ja, als je inderdaad van je vroegere cyclus uitgaat en van de eerste data, dan zou je nou inderdaad overtijd zijn. Maar de pil is natuurlijk wel een lichaamsvreemde stof en wie weet gaat het met de tweede keer stoppen toch wat anders.
Ikzelf ben na mijn eerste zoontje nooit weer aan de pil gegaan en toch duurde het daarna wel 2 jaar dat ik opnieuw zwanger was. dat was wel balen.
Maar dat zegt natuurlijk niets over jouw situatie. Misschien is het nu ook gewoon weer direct bingo

Terug
Bovenaan