Vanaf wanneer rijstebloem?

Mijn zoontje is nu 9 weken en wil 's nachts nog steeds eten, nu lees ik
hier regelmatig over rijstebloem, op de verpakking staat vanaf 4 maanden,
maar kan ik dit nu ook al wel geven. Ik moet straks weer aan het werk en
ik weet niet of ik het vol hou als ik er 's nachts telkens uit moet.
Het cb zegt dat ik 'geduld' moet hebben, hij gaat vanzelf doorslapen, ik
weet het niet hoor, hij krijgt nu  nog steeds  6 flessen (5 van 180 cc en 'snachts 150cc) met voeding voor de hongerige baby. Als ik meer in zijn fles doe krijgt hij veel te veel
voeding voor zijn gewicht (hij is nu 6 kilo).
De laatste fles krijgt hij om +/- 22.15/22.30 uur, als ik rijstebloem mag geven
hoeveel moet er dan in??
 
Hoi,

echt nog geen   rijstebloem geven hoor! Daar zijn zn darmpjes gewoon nog niet klaar voor, straks krijgt je kindje hartstikke buikpijn! Verder succes, maar 9 weken is ook best nog jong om al door te slapen. Gemiddeld is dit 3 maanden. Nog even volhouden! Komt echt goed!

Gr helen
 
hallo!

Rijstebloem mag je vanaf 4 maanden geven. Maar vanaf drie maanden kun je best wel al een beetje door de melk doen. Gewoon uitproberen, er zijn zoveel ouders die er vanaf drie maanden mee beginnen. Ik zou alleen niet 5 tot 7 scheppen doen, zoals meestal is voorgeschreven, maar bijvoorbeeld eerst twee, en na twee weekjes drie, enz.

Succes.
Titiana (moeder van Maxel, 8 maanden oud)
 
ik zou echt nog geen rijstebloem geven, en toch echt wachten tot je kind 4 maanden is. Rijstebloem is ook een loze calorie, ze worden er dik van maar hebben er niet echt iets aan. 9 weken is ook nog erg jong, ben bang dat het CB toch wel gelijk heeft, je moet nog eventjes geduld hebben, op een gegeven moment slaapt je kindje echt wel door. Ik weet dat je nu denkt pfff, trek het niet meer, maar komt echt vanzelf goed.

Sterkte,
Lia
 
Mijn zoontje is inmiddels ruim 8 maanden, maar wij hebben vanaf 6 weken de laatste voeding ingedikt met johannesbroodpitmeel (nutriton). En een week later sliep hij door. Wel goed mengen anders wordt het heel erg klonterig. En toen mijn zoontje 3 maanden was, ben ik overgestapt op rijstebloem. En dat gebruik ik tot op de dag van vandaag in de laatste voeding (inmiddels om 19:00, waarna hij tot 7 uur doorslaapt). Gewoon een beetje helpen, dat doorslapen. Het CB riep bij ons ook dat het wel zou komen, maar waarom niet een klein beetje helpen ? Succes ermee, groetjes Cato
 
Hoi,

Wow rustig aan hoor met dat  bijvoeden...je kindje is nog maar 9weken. En heeft gewoon nachtvoeding nodig. Is heel normaal. Als je ervoor zorgt dat je het zo somber mogelijk houdt dat voeden, dan slaapt je kindje meestal wel weer verder. En ja, afwachten...het lijkt misschien zwaar, maar je kindje heeft het nodig en kinderen kan je niet dwingen.

Groetjes
 
ik herken dit helemaal.
ik heb ook een hongerlapje in huis.

Rick mocht pas met  3mnd rijstebloem in de avondfles. Deze is 200cc
Verder drinkt hij 4 flessen van 180cc Nutrilon forte.
Dat hij het al mocht was idd omdat hij een hongerlapje is en moet gaan doorslapen.

Nu (15 weken) slaapt hij nog niet door, ondanks rijstebloem...het is dus geen wondermiddel.


Pas op met de cc's verhogen. je moet nog zo'n eind en je mag niet over de litergrens (is erg slecht voor de nieren).
 
Jeetje, was jou nooit verteld dat baby's niet doorslapen? Ze zijn er wel maar zeldzaam. Probeer wat slaap te compenseren en bereid je voor op 18 zware jaren. De komende maanden gaan er tandjes doorkomen waar je kindje 's nachts wakker van wordt, hij komt in groeifases waar hij slecht van slaapt, heeft nachtmerries door dingen die op school zijn gebeurt en als hij 16 is en gaat stappen lig je wakker tot je kindje thuis komt. Sterkte dus, en ik zou maar even wachten met die pap want misschien maak je het alleen maar erger (twee dingen, mijn zoontje krijgt al 5,5 maand BV en sliep de dag dat ik moest gaan werken ineens van 23 tot 7, nu is hij iedere dag wakker om vijf uur. Ik ben geen bitch maar gewoon een jonge moeder die 32 uur per week werkt en veel te weinig slaap krijgt) succes ermee!
 
Terug
Bovenaan