Vanaf wanneer tel je je eerste menstruatie dag

Melanie2904

New member
Hoi allemaal,

Ook wij zijn bezig om zwanger te raken. Maar op welke dag tel je als je eerste menstruatie dag? ik heb namelijk 2 a 3 dagen last van bruine afscheiding voordat ik echt helder rode menstruatie krijg. en dit heeft natuurlijk ook effect op mijn eiersprong. ik zou eigenlijk aankomende zaterdag ongesteld moeten worden maar kreeg afgelopen dinsdag voor het eerst gekleurde afscheiding en vannacht is de menstruatie echt doorgebroken met helder rood bloed. dus tel ik dan vanaf dinsdag? ook al is dit wel erg vroeg voor mijn menstruatie of tel ik vanaf vandaag?

Hoop dat iemand mij kan helpen? Dan kunnen we wat gerichter gaan klussen.

Alvast bedankt!

Groetjes M.
 
<p style="text-align: left;">Beste M,</p>
<p style="text-align: left;">Mij is v/d week verteld door m'n ha en verloskundige dat ze rekenen met de 1e dag van je laatste menstruatie (dit hebben wij nooit geweten) zo zijn wij erachter gekomen dat wij verder zijn dan 1-2 weken (wat onze Clear Blue aangaf) ben inmiddels 6 weken in zeer blijde verwachting van ons 1e kindje.</p>
<p style="text-align: left;">Ik weet niet of je hier iets aan hebt?</p>
<p style="text-align: left;">Grt Angel</p>
 
Hai. Ik zou aanraden om te tellen vanaf het moment dat je iets begint te verliezen. Dit om verwarring te voorkomen. Om gericht te vrijen zou ik aanraden om ongeveer een week voor je eisprong (vanaf de dag dat je begint te vloeien, bruin of rood) om de dag te vrijen. Hierdoor heb je de grootste kans. Zaad kan namelijk 5 dagen of soms wel meer overleven in de baarmoeder! Zo ligt er altijd een voorraadje klaar als jij je eisprong hebt! Als je namelijk pas vrijt vlak voor of tijdens je eisprong ben je vaak al te laat. Om de dag is aan te raden zodat het productie optimaal blijft! Als je zeker wilt weten wanneer je je eisprong hebt kan je ovulatietesten gebruiken of temperaturen (hiermee moet je beginnen op de 1e dag van je menstruatie, dus evt de volgende ronde!) Succes!
 
<p style="text-align: left;">Melanie</p>
<p style="text-align: left;">toen ik zwanger wilde worden heb ik de period tracker ge download</p>
<p style="text-align: left;">je telt je menstrautie vanaf het moment dat je gaat vloeien</p>
<p style="text-align: left;">dit kun je dus heel goed bij houden in die app..</p>
<p style="text-align: left;">die geeft dan ook je meest vruchtbaren dagen aan..</p>
<p style="text-align: left;">good luck !</p>
 
Bedankt voor jullie reacties, dit helpt inderdaad al enorm!

Ik heb de period tracker ook gedownload maar daarvoor moest ik juist zo naukeurig mogelijk invullen wanneer mijn eerste dag menstruatie is. Tellen vanaf de eerste dag zodra ik iets begin te verliezen.

Deze maand dus iets vroeger dan normaal maar dan kunnen we ook weer sneller beginnen met gericht klussen ;-)
 
Terug
Bovenaan