Vanaf wanneer tel je?

Hoi meiden,

Ik heb ff een vraagje. Ik lees vaak dat jullie het hebben over een bepaald aantal dagen dat nod is na je miskraam maar vanaf wanneer tel je dat? Is het vanaf dat het begon, of wanneer (sommigen) gecurriteerd zijn of wanneer het vloeien stopte?

Ik weet het nl niet. Het vloeien is overigens bij mij nog niet over (nu 8 dagen maar ik tel vanaf de dag dat het vruchtzakje is verwijderd). Het is nu wel roze/bruin dus ik hoop dat het einde in zicht is maar het is al dagen zo. Ik weet dat het bij iedereen anders is hoor.

Ik hoor het wel hoop ik,

liefs Po

Volgens mij is het het handigst om te beginnen tellen op de dag dat je baarmoeder leegraakte, of dat nou spontaan of met curetteren is gebeurd. Dat is toch de datum dat de hormonen in je lijf beginnen te verminderen.
Ik vloei vandaag nog maar heel weinig, ook eigenlijk alleen nog maar donkerrode/bruine afscheiding eigenlijk. Dus 7 dagen, geteld vanaf mijn miskraam op 21 september.
Liefs,
Marjon

Hallo Po,

Leuk je hier tegen te komen of eigenlijk niet leuk we hadden beter bij april 2005 kunnen zitten. Maar ook dit forum is weer erg leerzaam.
Ik ben vorige week dinsdag gecuretteerd ze vertelden mij dat het wel 6 wk kon duren voor mijn volgende menstruatie??? Geen flauw idee. Ik vloeide al een aantal dagen toen gekozen heb voor een curettage. Maandag, dinsdag bloeden over en gisteren is het weer begonnen? Beetje vreemd vandaag maar weer afwachten. Als je gestopt bent met bloeden mag je toch weer gemeenschap hebben?? Ben je trouwens gecuretterd?
Liefs Biate

Hoi Biate,

Wij komen elkaar idd overal tegen (helaas dus nu hier). Ik heb geen curritage gehad, bij mij is het "spontaan" gekomen. Het vruchtzakje heeft de gyn er uitgehaald met een tangetje omdat het heel laag zat. Ik vloei nu al 10 dagen nadat dat gebeurt is. Het is wel roze maar het blijft nog steeds. Als het gestopt is mag je weer beginnen. Willen jullie ook meteen weer aan de slag of vind je dat moeilijk? Ik moet zeggen dat het van mij nu wel over mag zijn, geestelijk hebben we het goed kunnen verwerken, nu het lichamelijke nog.

JIj in ieder geval heel veel sterkte en ik hoop je snel weer op een ander (zwangerschapsforum) te mogen treffen (of hier natuurlijk).

Liefs Po

Ja....????
Eerst had ik zoiets van ik wil echt nooit weer zwanger zijn. Maar dat is snel over. Ik vloeide maandag en dinsdag helemaal niet meer en ik moet zeggen dat voelt echt goed. Maar ja gisteren is het weer begonnen, snap er helemaal niets van. Misschien dat ik het wel een beetje te druk heb. Wij zijn een huis aan het bouwen en ben aan het verven en dat is leuk en dan ga je maar door. Nu ook barstende hoofdpijn maar even weer rustig aan. Heb natuurlijk ook narcose gehad. Bij jou is het spontaan gegaan, ik wilde dat ook afwachten maar dat werd emotioneel echt wel heel zwaar. Wist niet meer of ik wel naar het werk kon. Werk een eind van huis en zag het niet zitten om het op het werk te laten gebeuren. Ben vorige week hele week thuis geweest heb het ook wel verwerkt en rustig aan gedaan. En ik zie het wel volgens mij mag je pas "klussen" als het bloeden stopt(na curettage, kan bij jou wel anders zijn) ik heb het nog niet gedaan maar we zien het wel. Jos is direct zwanger geraakt dat is ook wel een wonder!!! Ik probeer rustig aan te doen en natuurlijk hoop ik dat het snel "raak" is.
Gr. Biate

Terug
Bovenaan