vanaf wanneer testen?

Ja deze vraag hoort hier niet maar durf hem niet op het 'zwanger zijn' forum ofzo te stellen omdat daar misschien wel bekenden zijn. Dus hopelijk kunnen jullie helpen. Na de bevalling van Tyche ben ik heel onregelmatig ongesteld. Nu heb ik zwaar het vermoeden dat ik weer zwanger ben. Normaal gesproken zou ik wachten tot mijn menstruatie uitblijft en dan een test doen. Maar mijn laatste menstruatie is alweer 4 a 5 weken geleden geweest. Dus het kan zijn dat ik zwanger ben maar het kan ook zijn dat het gewoon nog steeds onregelmatig werkt bij mij.
Wanneer kan ik nu het best een zwangerschapstest doen??

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Whaah, Kirsten, wat spannend. Ik zou meteen een test gaan regelen. En dan desnoods volgende week nog een als ie nu negatief is.
Was dit de planning? Lijkt me niet, maar sommigen willen graag hun kinderen vlak achter elkaar. . .
Laat je het even weten als je een test doet?
Liefs Phira

Oeoeoeoeh, spannend! Net als mijn voorganger zou ik ook meteen gaan testen!! Echt gaaf. Wij willen ook heel snel een tweede kindje en gebruiken dan ook na de geboorte van ons kindje geen voorbehoedsmiddelen. Ben benieuwd, de eerste keer heeft het twee jaar geduurd voordat het raak was, hopelijk gaat het dit keer wat sneller.
Veel succes en laat het snel weten he!!

Gr

Het was idd niet helemaal de bedoeling. Ik wou wel redelijk snel een 2e maar zo snel.... en ik weet helemaal niet of mijn man wel een tweede wil.   Al denk ik dat ie verrast zou zijn maar wel heel blij en ik ook natuurlijk! Zucht, ik ga vanmiddag testen

Phoei jeetje zeg, das lekker snel... Maar inderdaad wel leuk als je de kids zo kort op elkaar wilt hebben... Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je  nog niet helemaal op regel bent met je ongesteldheid. Ik ben zelf ook nog net zo onregelmatig alst maar kan en bij mijn zus duurde het een half jaar voor er weer een strak schema in zat. Maar het blijft spannend dus...
Laat je ons hier niet heel lang in spanning????
Groetjes en succes,
happyM mv Tygo

Het eerste jaar kan je menstruatie erg onregelmatig zijn, en dus een normaal verschijnsel. Testen kun je ongeveer een kleine week voordat je eigenlijk ongestelt zou moeten worden. Maar het beste is natuurlijk een paar dagen na die datum ivm het hormoon in je lichaam wat dan pas goed meetbaar is voor de pridictor.

Heel erg leuk voor je als je er zelf uiteraard blij mee bent, maar vergeet niet dat het een zware opgave is 2 zo'n hele kleine ukkies. Het kost heel veel inspanning en kan ten koste van jezelf en je relatie gaan mits deze niet stabiel genoeg is. Ik heb dit namelijk erg dichtbij meegemaakt. Andere doen het weer allemaal in een moeite door.. Het is maar net hoeveel je kan hebben denk ik. Daarbij wordt afgeraden binnen een jaar weer zwanger te raken ivm het herstel van je lichaam.. schijnt niet echt goed te zijn.

Hoe sta je er zelf nu achter? geschrokken,.. misschien   blij,... beetje eng??

Maar hoe dan ook is het wel héél erg leuk! Denk dat iedereen er af en toe al stiekem aan denkt, alleen wanneer iemand er daadwerkelijk werk van gaat maken is een tweede...

Snel testen dan maar! en laat even weten of je de eerste bent van dit forum dat weer een mooi bol buikje krijgt!!

Toy toy toy !!!  

Esmé mv Kay

Ik heb vorige week ook een test gedaan. Gelukkig was hij negatief, maar het rare is dat ik diep van binnen, effe dacht..hmmm jammer...haha...zelfs mijn vriend vond het jammer.
Maar we hebben afgesproken eerst te verhuizen en dan een 4e te krijgen...en de laatste haha.

Nou Tess, ik ben erg nieuwsgierig....

zucht.. ik heb de test gedaan. Ik was best zenuwachtig en wist zelf niet of ik wilde dat dat blauwe streepje er kwam te staan of niet. Raar he? Een heel dubbel gevoel.. maar hij test dus negatief. De tijd dat ik bevrucht zou moeten zijn (klinkt raar) was 2 weken geleden dus ik ga er nu ook maar vanuit dat ik echt niet zwanger ben. Mijn cyclus is idd erg onregelmatig en zelf wou ik toch het liefste een jaar wachten met een 2e. Gewoon om ook nog lekker van mijn meisje te genieten en idd ook om mn lijf wat op orde te laten komen. Toch is het een erg dubbel gevoel.

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan