vanaf wanneer thuis bevallen?

gisteravond weer naar de vk geweest.
onze knul ligt nu wel goed, maar is nog niet ingedaald.
ik ga dus nog niet juichen, maar wel heel hard duimen dat hij zo blijft liggen hihihi

ik stelde de vraag aan de vk (eigenlijk meer voor de grap)
als ik nou met 36 weken en 6 dagen bel dat ik ga bevallen... mag dat dan thuis of moet ik naar t ziekenhuis, aangezien het 1 dag te vroeg is ( hahaha)

zegt ze: als je nu belt mag je van mij al thuis bevallen!
huh??? nee joh! ben morgen pas 35 weken!
nou dat geeft niet, zei ze. er is geen aanleiding dat het niet goed zou gaan en die kleine zal het heus wel goed doen. ik heb vertrouwen in jou dat dat wel goed komt.

ik stond eigenlijk een beetje perplex!
als ik nu ga bevallen ( ff afkloppen van niet) bel ik toch echt naar t ziekenhuis!

afijn, de kleine maakt het nu dus erg goed.
ijzer is geprikt, was 7 dus heel goed.
bloeddruk was goed en gewicht is naar 61 geschoten. 11 kilo aangekomen dus!

liefs, do

Echt waar!!nou dat werd tegen mij niet gezegd hoor!hier echt pas vanaf 37 weken en dat is een vrijdag bij mij.
sta er ook van te kijken,jij zal het wel kunnen maar de baby dan ook al??
mijn ijzer was ook 7 en hier 13 kg aangekomen

liefs jootje

Grens is inderdaad 37 weken. En met een kindje van 35 weken wil je echt niet thuis zijn hoor, ook al is het gewicht van de kleine goed, en kunnen zich tal van problemen voor doen, zeker bij die termijn. Ze zijn dan ook nog echt prematuur!!!
Vanaf 36 weken zijn ze randprematuur, en moet je in het ziekenhuis bevallen, maar mag je als alles goed gaat wel na een dag meestal naar huis.
Dus inderdaad mocht je nu gaan bevallen, ziekenhuis!
Wat gek dat je verloskundige zo reageert!

rare verloskundige!
Ach, ga er maar vanuit dat de kleine nog een paar weekjes blijft zitten. En anders, als je er op staat om naar het ziekenhuis te gaan, laat ze je daar echt wel naar toe vertrekken, toch?

Ik heb van een andere moeder die net bevallen is gehoord dat je met 36 weken al thuis mag bevallen.
Maakt het dan uit of het een eerste of tweede is?
Bij haar was het de derde.
Hier trouwens tot nu toe 8 kilo aangekomen; morgen komt de rest want dan moet ik op controle.

Terug
Bovenaan