vanaf wanneer uit een gewone beker drinken.

Hallo, ik heb een dochter van bijna 19 maanden oud. Krijgt ´s ochtends naast haar broodje en ´s middags bij haar broodje een flesje melk (warm). ze is nooit een slechte eter geweest, eet dus flink. het drinken doet ze uit een tuitbeker, antilek.  Ze heeft een dag of 2 uit een gewone beker gedronken (kliederbende viel mee), maar daarna vertikte ze het gewoon. De fles wil ze ook niet inruilen voor een gewone beker of (dan maar) een tuitbeker als tussenstap. Het CB legt nogal een druk op je en ze had dus allang uit een gewone beker moeten drinken (wat is moeten?). (met alle strijd van dien dus). Wie kan mij tips geven of een hart onder de riem steken? Sandra
 
Hoi, ik zou me heel eerlijk gezegd niet al te druk maken over wat het cb zegt. Mijn zoontje is inmiddels 3 en ik weet niet meer precies wanneer hij uit een gewone beker ging drinken maar wel dat ie het van de 1 op de andere dag deed en ook meteen goed (zonder knoeien). Je zou eventueel ook als tussenoplossing kunnen kiezen voor een drinkbeker met rietje en je hebt oefenbekers van difrax. Daar hoeven ze hun hoofd niet zo ver naar achteren te doen als ze willen drinken. Maar volgens mij als je je dochtertje even laat komt het vanzelf wel (mijn zoontje kon en kan heel eigenwijs zijn als ie niet wil). Succes.
 
Tijmen is nu 2,5 jaar oud en drinkt meestal uit een gewone beker, hij wilde dit een paar maanden geleden ineens en dit ging ook zonder knoeien (behalve wanneer hij verrekte eigenwijs is,haha). Nu heeft hij de afgelopen dagen buikgriep gehad en sinds die tijd vraagt hij weer om zijn fles, misschien een veiliger gevoel???? Ik probeer deze week wel weer om over te stappen op de beker, maar wanneer hij ziek is mag hij best wel even weer de fles vind ik.
groetjes van Ruth
 
misschien vind je dochtertje het leuk om met een rietje uit een gewone beker te drinken. Rietjes zijn altijd wel aantrekkelijk, doe je eentje met een leuke kronkel erin, en dan verder niet meer de tuit geven of ook geen fles (maar dat gaf je haar al niet meer toch?)

Verder kan ik als tip geven dat je consequent moet blijven, als je haar echt van de tuit en de fles af wil hebben, als jij dat wil en niet het cb ;-), dan moet je haar alleen het bekertje aanbieden. En proberen om als ze dan drinkt, dat ze dat bijvoorbeeld in haar stoel doet, zittend; dan heeft ze er aandacht voor en heb je het kleinste risico op knoeien.
Misschien weigert ze op dag 1 en misschien ook dag 2; niet wanhopen; als ze dorst heeft dan zal ze echt uit het bekertje gaan drinken!
Neem je dan wel een beker die niet kapot kan, bijvoor beeld die van de hema ofzo, ook nog leuke kleurtjes!

Heel veel succes, je kindje is nog maar 19 maanden; dit is echt niet zo erg hoor, laat het cb maar kletsen. groetjes
 
Hay,

mijn dochtertje is nu bijna 2 jaar, maar ze begon uit'n beker te drinken toen ze denk ik ongeveer 1,5 jaar was. Nu kan ze het aardig goed inmiddels. Daarvoor dronk ze altijd uit een antilek drinkbeker met tuit.
Ik ben eigenlijk gelijk gestopt met het geven van de fles (met speen) toen ze ook gewoon mocht eten, ongeveer 1 jaar?
Maar ik denk idd dat je je niet zo druk moet maken om wat ze bij het cb zeggen hoor. Zolang je maar niet een fles met speen geeft, want dat schijnt dus echt niet goed te zijn voor de tanden.
Helpt het ook niet om enkel een drinkbeker of een gewone beker te geven? Dorst krijgen ze op een gegeven moment echt wel.
Of inderdaad, met een rietje, dat deed onze dochter in het begin ook heel veel.

Nou, succes!

groetjes c.j.
 
Niels was anderhalf toen hij uit een beker kon drinken. Hij liep altijd al wat voor op de rest en de creshe had hem liever op de peutergroep ipv babygroep, dit mocht als hij uit een beker kon drinken. Beker neergezet, water erin en het ging meteen goed.

Ik verbaasde me laatst over het zoontje van mijn vriendin, toen ik vroeg of hij uit een beker of een glas dronk, vroeg ze of ik geen tuit had, hij wordt bijna 3. Ik dacht dat 2 altijd wel een normale leeftijd was voor een beker.

je hebt van difrax van die hulpbekers, met een soort van inhammetje erin, ik heb hem nooit gebruikt, maar een gewone lage plastic beker.

Succes
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu 21 maanden, maar dronk al vanaf 13 maanden af en toe uit een beker. Hij vond dit zó interessant. Het begon met dat ik hem af en toe een slokje van mijn drinken gaf. Toen hij dit leuk leek te vinden, gaf ik hem af en toe een plastic bekertje met telkens één slokje drinken erin, want in het begin dacht hij van hup achterover (net als met de tuitbeker). Dus je moet er bij blijven en na een tijdje kreeg hij door dat hij ook steeds een klein slokje kon nemen. Nu drink hij al heel 'ervaren' en ik gebruik de antilekbeker alleen nog voor in de auto of als we ergen naartoe gaan.
Maar ieder kind is natuurlijk anders. Mijn zoontje had ook totaal geen moeite of van een flesje diksap over te gaan naar een tuitbeker.

Succes!
 
Terug
Bovenaan