vanaf wanneer vertellen?

A

Anoniem

Guest
Ik ben pas in week 5.
Maar ik wil het erg graag aan familie vertellen.
Is dat onverstandig?
In hoeveel procent van de gevallen gaat het nog mis?

Ik heb het meteen aan mijn ouders vertelt. Als het een miskraam zou worden, had ik het immers ook aan mijn moeder verteld. De schoonouders heb ik het later pas verteld.

Het ligt eraan hoe oud je bent, hoe ouder hoe meer kans op een miskraam.
Ik vertelde het ook na 5 wk aan mijn ouders hoor! en schoonouders, meer niet. Die horen het volgende week....spannend!

Groetjes Mickey (11 wk)

Ik heb het ook in de 5-de week verteld,gisteren heb ik mijn echo gehad en zondag ben ik 8 weken en dan ga ik het iedereen vertellen,ik kan het niet meer voor me houden.
En mocht het mis gaan vertel ik het ze ook dus kunnen ze maar eerst beter het goeie nieuws horen.
Liefs mikkie

Hoi Sedona,

Ik heb deze vraag ook gesteld in het februari forum.

Zlef heb ik het afgelopen dinsdag verteld, toen was ik 5 weken en 1 dag. Kan je zeggen dat het een enorme opluchting was. Was echt super om te vertellen. Dus als je de behoefte hebt moet je het zeker doen!!

Groetjes Syl.

Hoi Mick02,

Hoe ouder je bent hoe meer kans? Dat gaat echt niet altijd op hoor! Ik heb twee keer een miskraam gehad, bij de eerste keer was ik 22 en de tweede keer 26. Lijkt me niet echt oud toch?

Ik was wel blij dat we het al verteld hadden, want toen het misging kon iedereen meeleven.

Liefs Annemarie

Hai hai ,

Toe ik ruim 5 weken was hebben we het iedereen verteld.We konden niet langer ons mond houden.(dat konden we toe niet bij onze eerste)En we hadden zoiets, mocht het misgaan dan weet iedereen waarom ik zo verdrietig zou zijn.Maarja, het is ieder voor zich.De 1 wacht liever nog even dan de ander.Dat is gewoon persoonlijk.Doe wat je hart je in geeft.Als je het van de daken wilt schreeuwen, nou dan doe je dat en als je het nog even liever stil houdt dan moet je dat zeker doen!!

Veel liefs Summy26

Ik heb het met 10 weken verteld aan mijn familie en schoonfamilie, ik kon echt niet langer wachten. Bij de eerste zwangerschap vertelde ik het met 12 weken, vanwege het risico op een miskraam, ik ben niet zo'n prater en zou een miskraam niet met mijn familie willen delen, misschien met een enkele vriendin.

Terug
Bovenaan