Vanaf wanneer wakkertijd aanhouden

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik Probeer onze zoon op tijd op bed te leggen en goed te kijken naar de slaap singnalen maar in de middag lukt het niet zo goed.</p><p>Aangezien hij overdag maar 45 minuten slaapt vind ik het lastig vanaf wanneer ik de wakkertijd moet aanhouden. <br />vanaf het moment dat hij wakker is of dat hij de fles heeft gehad? <br />Want soms is hij wel 2 uur wakker voordat hij de fles krijgt. <br /><br /></p><p>Hopelijk kan iemand mij hier antwoord opgeven.</p><p> </p><p>Groetjes Tamara</p>

Vanaf wanneer hij wakker is! Dus als je kindje bijv. slaapt van 9.00-9.45, leg je hem rond 11.15 weer in bed.
Hoe oud is je kindje? Nog klein? De eerste 5 maanden is de wakkertijd ongeveer 1.5-2 uur.
Mijn dochter is vandaag 5 maanden en ik merk dat ze nu vaak wel 2 uur wakker is, soms wel wat langer. 
Soms krijgt ze een fles gelijk na haar slaapje, soms juist net ervoor.. afhankelijk van hoe lang ze slaapt. Het zijn idd vaak slaapcyclussen van 45 minuten. Als je kindje groter wordt, leert hij deze aan elkaar te koppelen en 1.5 uur of langer te slapen, maar dat is gewoon nog heel moeilijk voor ze. Ik probeer na 45 minuten altijd om mijn dochter terug in slaap te krijgen, ik haal haar niet meteen uit bed. Maar dat lukt niet altijd.
Als ze heel moe is en het is nog iets te vroeg voor haar fles, geef ik de fles vaak gewokn naar wat eerder zodat ze daarna lekker slaapt met een volle maag. In bed leggen met honger werkt toch niet, dan slaapt ze 10 minuten en wordt ze wakker van de honger.

Hij is nu 3 maanden oud. 

Dat verklaart een hoop. Dan doe ik het al die tijd al verkeerd. Ik moet gewoon anders rekenen en de wakker tijd voor de fles en na de fles bij elkaar optellen. En dan ongeveer 1/1,5 uur aanhouden. 

Einde van de dag is het altijd drama bij ons. Hebben jullie kindjes daar ook last van? We zijn altijd flink in de weer. Soms geven we hem al om 18:00 de fles omdat hij maar blijft huilen en leggen hem dan op bed. Leggen jullie je kindje ook wel eens zo vroeg op bed?

Onze dochter is alweer ruim 15 maanden nu en gaat af en toe ook al om 18.00 naar bed omdat ze dan echt moe is. Kan het wel gaan rekken maar dan zit ik met een jammerend kind, dus dan maar vroeg naar bed. Ze hebben hun slaap hard nodig, ze zijn aan het groeien en ontwikkelen en dat kost veel energie. 
Einde van de dag is normaal dat je kindje onrustig en huilerig is. Hij is dan de prikkels van de dag aan het verwerken en is dan moe. Maar misschien als je vanaf nu de wakkertijd goed aanhoud dat je dan wel wat verschil kan merken eind van de dag maar dat verschilt per kindje. 

Ons dochtertje is vandaag 9 weken. En wij zijn sinds 2 dagen ook bewust bezig om haar elke keer rond 1-1.5 uur wakker te houden voordat we haar weer in bedje leggen. En eigenlijk gaat het heel goed. Eerst was het savinds altijd een drama en heel veel huilen en zaten we de hele avond met haar op schoot tot de fles van half 11. Nu geef ik rond 18.30 de fles dan pyama aan en naar bed. zijn er gister een half uurtje mee bezig geweest voordat ze sliep en nu 15 minuten. Vind het toch wel heel fijn dan we nu lekker op de bank kunnen zitten met een slapend kind boven?

Voor de zekerheid: Je schrijft de wakker tijd van voor en na de fles optellen, maar de tijd aan de fles telt ook mee. Dus echt gewoon de tijd vanaf wakker tot aan naar bed brengen aanhouden. ?

Heb me nooit aan wakkertijden gehouden. Klopten nooit bij mijn kinderen (3) de oudste 2 hebben altijd alleen middagdutje van uur gedaan(0 maamd tot ong 18mnd.) en jongste slaapt nooit overdag. 

Terug
Bovenaan