Vanaf wanneer water drinken?

Het lijkt erop dat Senne meer honger/dorst heeft met dit warme weer. Vanaf wanneer mag je water geven en hoeveel? (telt dit bovenop de normale voeding, dus samen max. 1000 cc vocht?)

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

Hoi hoi,
mijn   dochter is van 25 februari. Mij is verteld dat zeker met dit warme weer wat lauw water juist goed is voor haar. Ongeveer 10-20 ml. Laats waren wij  in de dierentuin en het was heel warm en nog geen etenstijd voor mijn dochter, gewoon beetje water gegeven. Ze kunnen namelijk ook wel eens gewoon dorst hebben.
Ik geeft haar zowieso iedere ochtend op haar nuchtere maag 10 ml lauw water voor haar ontlasting(ze poept hierdoor goed). Ook bij iedere voeding krijgt ze 10 ml water extra ivm darmkrampen.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes, Anne

Hoi Dionne,

Extra water mogen ze al vanaf hun geboorte hebben. Het telt niet mee met de liter voeding. Daarbij gaat het namelijk om de kunstvoeding, daar kunnen de niertjes maar een liter van verwerken op een dag. Van borstvoeding of water mogen ze wel meer dan een liter (nou ja, geen liter water, maar je snapt het wel).

Groetjes,

Eveline

Hoi! Ben benieuwd of je al water hebt gegeven? Heeft ze het opgedronken?
Teun weigert water te drinken hij kijkt me dan echt zo aan of hij wil zeggen:houd jij mij voor de gek???? Ik probeer het wel eens met een beetje rooibosthee of 1 schepje poeder op 60 ml water (hij rest toch wel eens wat op een dag) gewoon water krijg ik er niet in! Succes!!   Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan