Vanaf week 2 ' verkouden'

Hoi,

Mijn dochtertje van net 5 maanden is al vanaf week 2 verkouden.
Althans, ik verwacht dat het een verkoudheid is, want ze is niet ziek, niet lastig en drinkt goed. We zijn in het begin al twee keer met haar bij de huisarts geweest. Deze heeft longentjes geluisterd, neusje nagekeken en een boel vragen gesteld. de huisarts geeft aan dat het waarschijnlijk wel een verkoudheid is als hij de klachten zo hoort. Als het erger zou worden, moesten we weer komen.

Toch vind ik dat het wel erg lang duurt. Ze is er niet ziek van, maar het lijkt me wel vervelend voor haar. Haar neusje zit vaak dicht (ui naast bed helpt niet echt, zoutoplossing al helemaal niet) en ze heeft soms veel slijm in haar keel. Tegenwoordig hoest ze dat wel aardig op. De verkoudheid komt en het gaat. Het valt me wel op dat ze met haar mondje dicht slaapt, dus zo dicht zit haar neusje ook weer niet. Zou deze lange verkoudheid te maken kunnen hebben met het opbouwen van haar afweersysteem?

Zijn er moeders die dit herkennen? En hebben jullie misschien tips?

Bedankt alvast!

Susan
 
Hoi Susie,

Wat vervelend zeg dat ze al zo lang verkouden is. Als ik het goed heb begrepen is ze al 4,5 maanden verkouden. Het is natuurlijk wel de tijd van het jaar dat veel mensen verkouden of ziek zijn maar ik vind 4,5 maanden wel erg lang. Als ik jou was zou ik toch nog maar een keer naar de huisarts gaan. Hij heeft wel gezegd dat je terug moest komen als het erger werd maar heeft hij niet gezegd wanneer je terug moest komen als het aan bleef houden?
Soms kan het ook komen door het kinderdagverblijf. Als er kindjes ziek of verkouden zijn steken ze elkaar natuurlijk snel aan. Zo kan het een tijd rond circuleren. Ik weet niet of ze naar een kinderdagverblijf gaat?
Succes.
 
Mijn dochtertje is ook lang verkouden geweest en ik zette bij haar altijd een emmer met heet water op de kamer. Daarin deed ik een lepeltje dampo (baby's). Op deze manier krijg je een stoombad-idee, waardoor zij vrijer kon ademen en de neusverkoudheid los kwam.Moet zeggen bij haar hielp dit goed.
Groetjes, Claudia.
 
Hallo Suzie,

Dit zou mijn verhaal kunnen zijn. Ook onze dochter is 5 maanden en al vanaf de 2e week verkouden. We zijn idd een aantal keer bij de huisarts geweest en iedere keer werden we afgescheept met 'het is een verkoudheid'. Afgelopen week werd echter bij haar het RS-virus ontdekt. Gelukkig had ze het ergste al gehad en gaat het nu weer goed met haar.

Wat mij opgevallen is is dat ze extra snottert als ik stofzuig of als ze beneden is. Nu hebben we twee honden, dus ik ben heel erg bang dat ze allergisch is voor ze. Als we bij mensen zijn die geen huisdieren hebben snottert ze veel minder. Je kan het bloed laten onderzoeken, maar soms is er nog niets in het bloed te zien, terwijl ze wel een allergie kan hebben...
Moeilijk.

Ga goed opletten wanneer  je baby meer of minder snottert en hou dat bij!

Succes

Zen  
 
Terug
Bovenaan