Vanaf welke dag in cyclus beginnen met ov.testen???

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Ik heb ov.testen besteld via Sensitest en krijg die vandaag binnen. Nou zitten we pas in de 2e ronde maar de eerste was  25 dagen, de tweede was 27 dagen. Bij de eerste cyclus dacht ik a.d.h.v.  slijm te hebben ontdekt wanneer  mijn eisprong was  maar dit keer kon ik er geen peil op trekken. Ik  kan 'm namelijk niet voelen helaas. Vandaar het aanschaffen van de testen.

Nou vraag ik me alleen af wanneer ik het beste  kan beginnen met testen. Ik wil natuurlijk geen risico lopen de eisprong mis te  lopen maar onnodig testen is ook zoiets. Mijn  nod is rond 9 aug.

Heeft er iemand nog meer tips t.a.v. het gebruik van de testen? Bijvoorbeeld op welk tijdstip van de dag of andere handige dingen om te weten?

Alvast reuze bedankt!!

Lotte  

Hoi,

Ik heb 1 maand de testen van matcare gebruikt, en met deze testen mag je niet in de ochtend of laat in de avond testen.
Die van sensitest zijn vlgns mij de zelfde.
Je kunt afhankelijk natuurlijk van je werk, het beste in de middag testen Misschien in je pauze. De testen zijn zo klein dat ze niet opvallen als je ze mee neemt en je ziet snel resultaat.
Let op dat je niet teveel drinkt voor het testen anders is je LH niet te meten in de urine.
En je mag 4 uur van te voren niet geplast hebben.
Je moet uitgaan met je laagste cyclus dus 25 dagen bij jou, dan moet je vanaf dag 8 testen.
De 1e menstruatiedag is dag 1.
Je hebt 2 vruchtbare dagen en dan je eisprong. Dus je zou er voor kunnen kiezen om om de dag te testen, maar voor de eerste maand zou ik het vanaf de 8e dag dagelijks doen. Als je test positief is dan hoef je daarna ook niet meer verder te testen.
De streepjes op de test moeten allebei even donker zijn. Je zult regelmatig zien dat een streepje donker is en de andere vaag aanwezig, dat geld dus niet!
Hou er rekening mee dat je positieve test ook vlak voor je ongi kan komen.

Ik heb met de matcare testen 10 stuks getest, maar geen positieve test gehad, nou blijkt dat mijn ovulatie pas heel laat komt en toen waren mijn testen al op.
Ik heb nu deze maand met clearbleu getest mijn cyclus is 29 dagen en ik heb pas op dag 21 mijn eerste positieve ovulatietest gehad dus vrij laat.
Het voordeel van clearbleu is dat je de test kan doen bij het opstaan en dat je een digitale test kan kopen die met een gezichtje aangeeft of je gaat ovuleren en niet met van die vage streepjes.
Ik moet zeggen ik was erg blij toen ik het gezichtje zag, dan weet ik tenminste dat ik vanbinnen werk zeg maar!
Succes met testen, het is erg prettig om je cyclus te weten.
Ik voelde ook mijn ovulatie niet, en na een positieve test wist ik dat mijn ovulatie ergens in die dagen moest komen en toen voelde ik hem wel! Omdat ik er echt op ging letten!

Succes ik hoop dat je er wat aan hebt,
liefs Bo

Heey Bo!

Hartstikke bedankt voor je (uitgebreide) reactie. Heb ik zeker wat aan!!
Ik ben nog aan t wachten op m'n nod, hoop natuurlijk dat de duiveltjes wegblijven. Maar als ze toch komen dan ben ik wel benieuwd hoe de testen gaan werken...Ik heb gisteravond toen ik op de wc zat ineens een hele erge kramp linksonder in mijn buik gehad en nu ik jouw verhaal gelezen heb zou t dus best nog kunnen dat dat mijn eisprong was?? Daarom ben ik erg nieuwsgierig wat die testen zullen uitwijzen. Lijkt me toch best 'zuur' als je maandenlang 'verkeerd' geklust blijkt te hebben. Ik heb de keuze nu gemaakt en wil er dan ook helemaal voor gaan..

Nogmaals bedankt en ik hou je op de hoogte!!
Fijn weekend,

xxx

op de gebruiksaanwijzing staat precies op welk moment van de cyclus je moet beginnen en op welk moment van de dag, want dat kan per merk een beetje verschillen. Probeer elke dag op hetzelfde moment te testen, dan is het meest betrouwbaar.
Ik heb de testen 3 rondes gebruikt, ik vond het heel grappig om te zien. Streepje eerst heel licht en dan steeds donkerder. En inderdaad ik stopte ze stiekum in mijn zak op mijn werk. En daarna   moest ik ze een paar minuten ergens verstoppen. (in mijn laatje naast mijn bureau).
Inmiddels 28 weken zwanger!
groeten ELKe

Terug
Bovenaan