vanaf welke leeftijd dekbedje?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben benieuwd vanaf welke leeftijd je
een dekbedje mag gebruiken voor een baby?
Het lijkt me zo handig, en lekker warm...

Hoi Happy,

je zal helaas nog even geduld moeten hebben voordat Roy onder een dekbedje mag. Dat mag pas vanaf twee jaar. Dit i.v.m. het voorkomen van wiegendood. Een dekbed is even warm als vier dekentjes.

Groetjes van Marloes

ps. Hoe is het gegaan afgelopen maandag? Is het je meegevallen?

Hoi Marloes,

oh haha ja dan moeten we nog even wachten.
Ik had via via  allerlei beddengoed gekregen,
waaronder dus ook dekbedovertrekjes.. hele leuke!
Maar we wachten geduldig af

Ja het viel me mee maandag.
Een nare ''steek'' heb ik gevoeld, maar dat is
maar heel eventjes. De arts was alleen nogal
hardhandig met het inbrengen van het e.e.a. aan
'hulpstukken'' zeg maar...
Dat voel ik nu nog!!
 Groetjes

hoi,ja een echt dekbedje zou ik nog mee wachten,maar ik las dat je dekbedovertrekjes gekregen had..ik gebruik voor onze dochter(4mnd)het katoenen dekentje in een dbo,ook omdat ze een lakentje steeds los friemelt en dit gaat prima,misschien is dat een optie?doeiii

'Hoi happy,

gelukkig maar dat het is meegevallen. Dat gewroet vind ik maar niets. Wel vervelend dat ze de hulpstukken zo hardhandig hebben ingebracht. Ik hoop dat het je gaat bevallen, de mirena. De reacties die ik had komen minder dan 0.5% voor, maar bij mij gaat niets zoals het normaal moet gaan, dus ik ben het gewend.

Ik heb trouwens voor Stijn ook zijn dekentje altijd in een dekbedovertrekje gedaan. Dat vind ik makkelijker. In de wagen kreeg Stijn het al voor elkaar om het lakentje als een prop aan zijn voeteneinde te trappen, terwijl de deken bleef liggen. Daarom heb ik maar een overtrekje voor hem gemaakt.

Een dikke knuffel voor Roy!!!

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan