vanaf welke leeftijd gebruiken jullie dekbedje

Hoi,
Hoe oud is je dochtertje? En waaruit maak je op dat ze het niet lekker vindt?
Ik gebruik een dekentje dubbelgevouwen en een overtrekje eroverheen. Dus geen los lakentje. Jamey heeft ook een slaapzak aan.  Een dekbed mag officieel pas vanaf 2 jaar.

Misschien is er iets anders aan de hand?
Groetjes, taatje, mama van Jamey (26-9)
 
Een dekbedje mag echt pas vanaf de leeftijd van 2 jaar. Dit omdat een dekbedje veel warmer wordt en kinderen tot 2 jaar die warmte niet kwijt kunnen. Ik heb gehoord dat een dekbedje 7x de warmte kan krijgen.
Ik heb mijn moeder dekbedovertrekjes laten maken met aan de zijkanten extra insteeklappen. Ik doe daar dan een dubbelgevouwen dekentje in en stop mijn zoon strak in. Alleen zijn koppie steekt er bovenuit en hij heeft een slaapzak aan. Zo kan hij zich niet bloot woelen en zichzelf niet wakker maken met zijn armen.
Anje
 
hoi hoi, ik heb er bij mijn dochter sinds een week een dekbed op liggen. Ze is nu 17 maanden. Maar erg groot 'volwassen' of hoe je dat op die leeftijd ook mag noemen. Ze kan zelf in bed gaan liggen en de deken over haar heen leggen of er weer af doen. Daarnaast ligt ze met haar pyama (broekje en shirt) in een wintertrappelzak. Meestal ligt ze 's morgens op de deken. Je moet denk ik vooral zeker weten of je kindje er groot genoeg voor is. Ik zou het wel serieus nemen dat het pas vanaf twee jaar mag. Dat is tenslotte niet voor niets. Maar onze dochter vind het heerlijk. Lekker zacht. Het gaat bij ons prima. Succes met je keus! liefs
 
Terug
Bovenaan