vanaf welke leeftijd in de buggy?

Dag dames,

Nou, de titel verraad al wat ik wil vragen.
Ik heb een beetje het idee dat chris (van 18-1-07) het niet meer leuk vindt om in de wagen te liggen ,tenminste niet als hij niet moe is.
Nu vindt hij het zowieso al leuk om rond te kijken, want als ik hem over m'n schouder "hang" (boertje) en hij kijkt naar de muur dan zet ie het op een brullen.... Hij wil in 't rond kijken en het liefst naar buiten.
Maar goed, de wagen vindt ie dus niet meer interessant, de kap heeft ie inmiddels wel gezien en met de kap omlaag vindt ie  ook niet meer leuk. Ook speeltjes aan de rand van de kap kunnen z'n goedkeuring niet meer wegdragen.
Maar wanneer mag hij in de buggy? Is het misschien slecht voor zijn rug als hij er nu al ingaat?
Ben benieuwd, dus ik wacht jullie reacties af...

Groetje van angela en chris...

Hoi Angela,

Hier hetzelfde probleem, Jayson(27-1) vind de wagenbak ook helemaal niet meer leuk!
Het gaat eventjes goed maar als het te lang duurt gaat hij gillen. Hij wil alles zien.
Is best vervelend als je net in een winkel staat!!  
Wat ik vaak doe is hem in de maxi cosi op het onderstel van de kinderwagen.
Dit vind hij wel leuk, maar ik weet niet of dat bij jou kinderwagen ook kan.
Ik wil Jayson ook het liefst al in de Buggy doen, maar denk dat ik wacht tot hij 6 maanden is.
Dan kunnen ze beter zelfstandig zitten, en minder slecht voor de rug denk ik.

Groetjes Patty

Hoi patty,

Ja, dat dacht ik dus ook al, dat het slecht voor z'n rug is. Maar heb je met de maxi cosi dan niet hetzelfde probleem, of is dit weer anders?  

Hoi,
als je hem in de buggy doet dat moet die al helemaal plat kunnen. En dan nog raden ze het volgens mij af totdat ze zelf zonder steun kunnen zitten.
In de maxicosi op het onderstel mag wel, maar ook niet te lang, want het is een autostoeltje. Langer dan 1,5 uur kun je beter niet doen. Of hem even tussen door eruit halen, dan gaat het iets langer.
Groetjes Veerle

als je de rugleuning helemaal naar beneden doet kan het geen kwaad.
Jasmijn die past bijna niet meer in de bak, dus die moet binnenkort ook in de buggy en ik heb gezien dat die van mij heel laag kan dus kan ze nog steeds lekker liggen. ik denk dat de maxicosi slechter is voor de rug!

groetjes Wilma

Je kunt ook ervoor kiezen om een draagzak te gebruiken. Op die manier kunnen ze alles op ooghoogte meekrijgen en zitten ze lekker veilig tegen je aan.   Ik gebruik dit super vaak bij Kyara (zeker als ze in een sprongetje zit!!!)

Onze dochter was toen ze drie maanden was al 66 cm en ze paste snel daarna niet meer in de kinderwagenbak. Dus zit (eigenlijk ligt) ze sinds kort in de buggy. Gaat prima!

Dag Dames!
Onze oudste twee gingen uit de bak toen ze er niet meer in pasten. Dat was met een maand of 4. De wandelwagen kan helemaal plat, dus het ruggetje heeft niets te lijden hoor. Een buggy is natuurlijk wat minder comfortabel, omdat de wielen vaak van kunsstof zijn, daar zou ik nog even mee wachten. Maar de wandelwagen kan prima natuurlijk. Marieke gaat er over een paar weken ook in!

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan