vanaf welke leeftijd in een kinderdrager?

hoi allemaal,

Ik ben al volop vakantieplannen aan het maken. Mijn man en ik wandelen graag. Tot nu toe gaat dat prima met Jasmijn in een draagzak voor op mijn buik.
Als we zomervakantei hebben echter is Jasmijn 7-8 maanden en dan zou ik ze liever achter op mijn rug dragen in een kinderdrager.
Ik vraag me echter af of ze dan al in zo'n ding kan. Moet ze daar zelfstandig voor kunnen zitten? Het principe is hetzelfde als bij zo'n buikdrager maar het lijkt me aan de voorkant wat minder ondersteund.
Iemand ervaring?

groeten ELke

ik heb mijn oudste ook in een rugdrager gedaan op vakantie toen hij een maand of 7-8 was. Wel had ik er een dik kussentje in gemaakt om op te zitten omdat hij er anders zo diep in zat. Het ging prima zo en hij viel ook gewoon in slaap in deze drager. We zorgden er wel voor dat hij er regelmatig uit mocht. Het is erg leuk voor ze want ze kunnen zo veel zien. Het is ook belangrijk dat ze goed tegen de zon beschermd worden, wij deden wel eens een hydrofiele luier over het afdakje heen!
Veel plezier, want het is erg leuk( en ze zijn dan nog niet zo zwaar!)

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van rugdragers. Wij hebben ze ook uitgeprobeerd in de winkel voordat we op wandelvakantie gingen. Maar die rugdragers zijn echt anders dan buikdragers: veeeeeel groter. Echt, zo'n ding neem je niet zo maar even mee. Alleen al op weg naar je vakantiebestemming neemt het in je bagage veel ruimte in.
Bovendien geeft het dus onvoldoende ondersteuning, en moet je kindje dus al echt goed kunnen zitten voordat het er lange perioden in mag.

Wij hebben gekozen voor een draagdoek. Voordeel daarvan vind ik dat je kindje veel beter ondersteund wordt en daarom maakt het niet uit of je kindje al kan zitten of niet. Ons zoontje zat heerlijk op de rug en viel daar ook lekker in slaap. Heel lief!

Groetjes,
Helena

Terug
Bovenaan