Vanaf welke leeftijd in slaapzak?

Vanaf wanneer het officieel mág, weet ik niet, maar als je de goede maat neemt volgens mij wel snel.
Bij mij sliepen ze tenminste vanaf ongeveer 6 weken in een slaapzak/trappelzak, want de dekentjes werden constant weggetrapt.
Zomers sliepen ze dan alleen in de slaapzak, zonder extra deken. (je hebt ook lekkere luchtige trappelzakken)
Ik vind ze ideaal !!!

Hee hoi,

wist niet eens dat het niet vanaf het begin mag! Onze dochter heeft ook vanaf 4 weken ofzo in een slaapzakje geslapen, toen bleef ze niet helemaal netjes meer onder haar dekentje liggen en werd ze te koud.
Het hangt er denk ik gewoon van af van wat voor maat je kunt vinden. Ik had echt een slaapzakje voor 0-3 maand.

Groetjes Alberdien

Hoihoi,

Het maakt niet uit vanaf hoe oud volgens mij. Je moet er alleen wel opletten dat ze het niet te warm krijgen. Zelf deed ik altijd broekje en sokjes uit (toen m'n zoontje nog zo klein was dat ik geen pyama's deed) en je moet goed opletten dat je kindje z'n armpjes niet door de armsgaten kan trekken, want dan kan hij in de slaapzak verdwijnen en dat is niet de bedoeling. Heb bij de eerste slaapzakken voor de zekerheid die armsgaatjes wat kleiner gemaakt.

Groetjes,
Jo

Hoi hoi,

Vanaf wanneer het mag, weet ik ook niet precies. Ik weet alleen dat toen wij gingen kennismaken bij het kinderdagverblijf, ze ons daar vertelden dat ze daar in een slaapzakje slapen. Dus toen zijn we thuis als de wiedeweerga gaan oefenen. Ging meteen goed trouwens.

Succes,
Lollo

Hey,

Vanaf dag 1. Je moet alleen wel goed kijken of het slaapzakje een beetje aansluit bij je kindje. Dus geen enorme openingen bij de armpjes e.d. Een te groot slaapzakje kan gevaarlijk zijn doordat het kindje er in verstrikt raakt.

Bij een baby speciaal zaak kunnen ze je vast goed advies geven!

Hoi,

Sven heeft ook al heel snel in een slaapzak geslapen.
Wij hadden de slaapzakjes van de HEMA. Die zijn echt ideaal want hebben smalle mouwgaten.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007, zwanger van nr. 2

Terug
Bovenaan