Vanaf welke leeftijd is een zandbak leuk en geschikt en dus niet gevaarlijk?

Goedemorgen allemaal,

In de folder van de Praxis zagen bij een houten zandbak met deksel van 120 x 120 staan. Dit lijkt ons erg leuk voor Mette alleen...ze wordt pas eind juni een jaar. Is dat nog niet veel te jong voor een zandbak?

lfs ing

Marissa krijgt in juni ook al een zandbak, zij is dan 9 maanden. Ik zou ze gewoon nooit alleen laten spelen maar er altijd goed bij blijven zitten. Je moet toch even kijken wat ze met het zand doen qua opeten. Maar ik ben van mening dat een kind van 1 jaar nooit alleen in de tuin zou moeten spelen maar dat je er altijd bij moet blijven. Dan kan ze al best een beetje met zand tutten.

hoi inge.

waar wij op vakantie gaan is het   een en al zandbak.
laatst ben ik met samier in de speeltuin geweest.
maar het moest maar eerst onderzocht worden door meneer.
je kan er het beste bij blijven in het zand.
want als ze het in de mond stoppen is het ook niet goed.

groetjes saloua

hai meiden,

Ik laat Mette zowiezo nooit zonder toezicht ergens achter. Alleen in haar bed als ze moet slapen. Dat bedoel ik dus ook niet met veiligheid maar meer het opeten van het zand. Is dat niet erg schadelijk? Ik weet nu al dat Mette ALLES opeet dus ook het zand...

gr.Ing

Hoi Ing,

zand eten kan geen kwaad hoor. Zolang het geen kilo's zijn. het lijkt me trouwens veiliger dat ze een keer een hap neemt uit de eigen zandbak dan uit een gemeentezandbak waar katten in gaan en een ieder doorheen loopt. Kinderen merken al gauw genoeg dat zand niet lekker is. Mijn oudste twee hebben een of twee keer een hap zand genomen en concludeerden dat het niet lekker is en het was klaar. Wij hebben ook een houten zandbak geha van de praxis en daar hebben we zes jaar plezier van gehad en toen was die zo gammel geworden dat hij een welverdiende laatste rustplaats op de stort heeft gekregen.

Wij hebben toen trouwens de zanbak en de deksel aan de binnenkant bekleed met worteldoek en op het grasveld gezet. Anders groeit er gras en van alles doorheen en het woteldoek zorgde ervoor dat regenwater er makkelijk weer uit liep. Gewoon plastic blijft heel lang vocht binnenhouden en gaat broeien. Is misschien ook nog een idee voor je.

Groetjes van marloes

Hoi

Mijn dochter is van 20 jumi, maar speelt al heerlijk in de schildpadden zandbak van Little Tikes. Ik blijf er natuurlijk wel bij, maar ze stopt gelukkig nooit iets in haar mond. Ze vind het echt geweldig!!

Groeten Kirsten

Hoi Ing,

Wij hebben naar de zandbakken gekeken van   Praxis en Gamma en zo, maar vonden de kwaliteit erg tegenvallen. Je moet maar even kijken... Wij hebben ook de schildpad zandbak van Little Tikes. Vorige week was Lotte jarig, toen heeft ze hem gekregen en ze vindt het geweldig!

Ze heeft vandaag toevallig  één hap zand genomen. Maar gisteren waren we op het strand en deed ze niets. In de gaten hou je ze toch, want ze kruipen natuurlijk ook zo over de rand. Zoals je zei, je laat haar toch niet alleen achter.

Succes!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan