vanaf welke leeftijd kan een baby gericht kijken?

hoi,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Jasmijn is nu 4 weken oud en ik heb het idee dat ze nog niks bewust ziet. Haar oogjes draaien alle kanten uit maar ik heb niet het idee dat ze me al een keer echt gericht heeft aangekeken. Ook bewegende voorwerpen lijkt ze niet te zien.
Ze regaeert wel op licht, dan knijpt ze haar oogjes stevig dicht.
Vanaf welke leeftijd zou dit moeten?
Ze is wel 3 weken voor de uitgerekende datum geboren dus misschien kan dat een reden zijn. Ze kijkt ook wel richting lawaai, maar lijkt niks te zien,
groeten Elke
 
Hoi,

De eerste tijd kunnen baby's ongeveer 20cm voor zich scherp zien. Dat is ongeveer genoeg om je te kunnen zien als je haar voedt. Ik merkte bij mijn dochter na een week of 3 dat ze haar hoofd draaide richting geluid, en na een week of 6 kon ze speeltjes die dichtbij hingen (zoals aan de mobiel boven haar schommelstoeltje) een stukje volgen. Vanaf 2 maanden ongeveer ging ze steeds verder zien en met een maand of 3 kon ze al naar dingetjes reiken die voor haar hingen. Ik weet niet of dit snel of langzaam is. Als je twijfelt, zou ik even naar de huisarts gaan of bij het cb vragen als je heengaat.

groetjes,

Desiree
 
Hoi,

Mijn dochtertje is nu 9 weken en ik heb nu ook pas het idee sinds 2 weken dat ze echt wat ziet. In het begin dacht ik dat er iets mis was met haar maar dat bleek dus niet zo te zijn. Ook kijkt ze nu pas echt als je een rammelaar naast haar oor houd waar het vandaan komt. Ik weet niet of hat laat is maar ik ben al blij dat ze nu reageerd. Als je het niet vertrouwd moet je het gewoon aan het cb vragen. Succes.
 
hoi,
kijken ze je ook niet echt aan, maar naar je haar grens op je voorhoofd.
ik doe vaak even met mijn vinger bij haar oogjes tot aan de wimper en dan kijken of ze knippert, dat deed ze bij mij wel.
maar als je het niet vertrouwd ga er mee naar de huisarts of het consultatie bureau.
groetjes
 
Terug
Bovenaan