Vanaf welke leeftijd mogen ze naar de peuterspeelzaal en wat kost dit?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

De titel zegt het eigenlijk al... Vanaf wanneer mag een kindje naar een peuterspeelzaal en wat kost het zo ongeveer?

gr.Ing

Kindjes gaan meestal vanaf 2 tot 2.5 jaar naar de peuterspeelzaal. Vaak zit er wel een in een wijkcentrum. Die peuterspeelzalen zijn heel goedkoop. Iets van 20 euro per maand of zo. Maar de prijs weet ik ook niet precies. Marissa gaat als ze 2.5 is naar de peuterspeelzaal van de Internationale school hier. Dit omdat ze als ze 4 is ook naar de Internationale school gaat en dan met dezelfde kindjes in de klas komt.

Hoi

De prijzen van peuterspeelzalen verschillen heel erg. Ligt een beetje aan waar je woont. Bij ons kost het bijv. 85 euro per maande voor 2 dagdelen in de week. < wonen in een dorp bij Abcoude/Vinkeveen >

Maar mijn zus in Almere betaald geloof ik 45 euro voor 2 dagdelen in de week.

20 euro is wel erg weinig hoor, dat heb ik nog nooit gehoord, maar zou kunnen....

Groeten Kirsten

Ha Inge,

Ik ben woonachtig in Ridderkerk (bij Rotterdam) en daar kun je inschrijven vanaf 2 jr en mogen kinderen vanaf 2.5 jr komen. De kosten zijn bij ons € 37.50 per maand en hoeven de kinderen alleen fruit mee te nemen. Ik weet van omliggende gemeente dat zij duurder zijn en vaak is het dan ook zo dat ze ook zelf drinken mee moeten nemen.
Je zou kunnen googlen welke psz in jouw woonplaats zijn en dan op de site kunnen kijken. Succes met het uitzoeken,

groetjes,
Achnita

Hoi,

Bij ons gaat het na hoeveel je verdiend de mensen met het meeste loon betalen het meest en dat kan oplopen tot zon 50 euro in de maand. en het begint bij zon 20 euro.

Groetjes

hallo,

heeft veel te maken met of het een voorschool is die aan een basisschool is verbonden, of dat die particulier is, de peuterspeelzalen die aan een school verbonden zijn aanzienelijk goedkoper, ca tussen de 20, a 30 euro per maand dan een particuliere peuterspeel zaal, mijn kinderen de twee oudste zijn allebei naar de peuterspeelzaal verbonden aan de basisschool gegaan en die koste toen nog in gulden, 40,- en later voor mijn   middelste dochter € 22,- per maand en dit ging om drie dagdelen.

groetjes Bianca

Hoi Inge,

Bij ons (Someren, provincie Noord-Brabant) mogen kinderen v.a. 2 jaar naar de peuterspeelzaal. V.a. 1 jaar kun je ze opgeven.
De kosten op dit moment zijn E 42,50 voor 2 dagdelen (1 ochtend en 1 middag) per maand.
De peuterspeelzaal hier is niet gekoppeld aan wat voor systeem dan ook, iedereen betaalt dezelfde prijs (weinig of veel verdienend).

Ze zijn wel bezig of de peuterspeelzaal onder de regeling van de kinderopvang zou kunnen vallen, maar of dit doorgaat is nog maar de vraag.

De prijzen van peuterspeelzalen kunnen zelfs in een gemeente varieren (bij ons vallen ze onder dezelfde stichting dus 1 prijs, maar als je verschillende stichtingen hebt is het mogelijk).

gr Saskia

hoi hoi

hier verschilt het ook van 10 euro tot 68 euro per 2 dagdelen

ik zou gewoon even bij jouw kion of peuterspeelzaal bij jouw in d ebuurt zoeken op
internet en daar staat vast wel een prijslijst op

succes

groetjes moekje

Terug
Bovenaan