Vanaf welke leeftijd naar allergoloog?? Wie heeft of kent er iemand die daar ervaring mee heeft?

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden!

Als eerste zal ik me even voorstellen.

Ik ben Marielle en heb twee kindjes. De oudste is een jongen, Bowen. 3,5 jaar en de jongste is een meid, Danique van 7,5 maand.

Om een heel lang verhaal kort te maken... We zijn al vanaf dat Danique 3 weken is aan het dokteren omdat haar darmen vaak helemaal verstopt zitten. Steeds klysma's moeten geven van de kinderartsen en lactulose. In het ziekenhuis heeft ze al een aantal hoogaande klysma's gekregen. Arsten bleven maar zeggen dat het onrijpe darmen waren.

Omdat we in dit ziekenhuis totaal niet verder kwamen zijn we uitiendelijk naar een ander ziekenhuis gegaan en daar nemen ze ons gelukkig wel serieus. Ik ben accuut op een zeer streng dieet gezet ivm borstvoeding en toen dit niks uithaalde moest ik stoppen met de borstvoeding en overgaan op Nutramigen voeding (de hypoallergeenste voeding die er bestaat. Danique was toen 5 maanden.

Nu is ze inmiddels 7,5 maand. Ze heeft nog steeds last van extreme verstopping.
De arts weet niet zo goed wat er met Danique aan de hand is en denkt dat ze ergens extreem allergisch voor is. Maar ze zegt daar ook bij dat ze te jong is voor allergie testen..

Nu heb ik verhalen (fabels??) gehoord over zienhuizen die wel zo jong al kunnen testen...

Danique krijgt nu als medicijnen Forlax junior. Omdat ze nu weer ontzettend veel ontlasting in haar darmen heeft zitten. (vorige week rongtenfoto's gemaakt) is ze van 1 zakje forlax junior overgegaan naar 2 zakjes per dag. Gisteren mee begonnen. Ze heeft het uitgeschreewd van de pijn.

Dus... 1 zakje werkt niet en 2 zakjes verdraagt ze gewoonweg niet...

Het is zoooo moeilijk. Maandag maar weer met de arts bellen hoe nu verder..??

Wie heeft er een antwoord op mijn vraag of herkend mijn verhaal??

We zijn onderhand ten einde raad..

Liefs, Marielle

Je kan het wel laten testen, net zoals bij ons, door middel van bloedonderzoek en/of schrapjes, of pleisters, maar het kan bij die kleintjes zo zijn (met name bij een bloedonderzoek) dat er dan niets uitkomt, en ze het wel hebben. Gelukkig (als je begrijpt wat ik bedoel) hebben wij het dmv provocatie (en een meewerkende kinderarts) kunnen achterhalen

Sterkte,

Kirsten

Hai,

Probeer eens een accapuncuriste bij onze kinderen werkt dat heel goed.
Onze oudste zoon heeft ook allergieen.
Bij ons in de buurt zit een hele goede, weet niet waar je vandaan komt?
Er zitten er genoeg in het hele land.

Succes ermee.

Groetjes Mamavanhuub.

Hoi Marielle,

Mijn dochter is ook allergisch voor koemelk. Ik gaf haar geen melk meer, maar ze hield klachten. Ik ben met mijn dochter ( ze was toen  3 maanden) naar een homeopaath geweest. Het klinkt heel gek, maar met een apparaatje kon ze kijken waar ze allergisch voor is. Dit is geheel pijnloos en wordt meestal ook vergoed door de zorgverzekering.
Veel succes.

Groetjes ezra

Ik heb ook kennissen die hele goede ervaringen met de homeopaat. Dus misschien het proberen waard.

Ik ben ook eens naar een homeopaat geweest, maar toen hij ging beweren dat mijn (levensgevaarlijke) pinda allergie tussen mijn oren zat, ben ik afgehaakt. Maar goed, de ene is de andere niet.

Verder heb ik mijn oudste laten testen toen hij 2 was, en nog een keer toen hij 5 was. Toen hij 5 was, bleek hij toch voor aanmerkelijk meer dingen allergisch dan toen hij 2 was.

Terug
Bovenaan