vanaf welke leeftijd vliegen met baby?

hallo meiden!

weet toevallig iemand vanaf welke leeftijd het een beetje verantwoordelijk vliegen is met een baby... ik weet dat de maatschappijen vanaf 0 jaar zeggen, maar ja verder dan dat kom ik niet...iemand een tip?

Hoi,
ik heb op schiphol gewerkt voor een afhandelingsmaatschappij, dus heb verschillende airlines ingecheckt. En bij iedereen is het vanaf 0 jaar. Let wel op niet alle maatschappijen hebben een wiegje, en realiseer je dat je de hele vlucht met de kleine op schoot zit.  Dus ga zeker niet te lang vliegen.

Daarnaast is het handig om je kleintje voordat jullie gaan stijgen de fles te geven, zodat de kleine slaapt dit vanwege de luchtdruk. En tijdens het dalen zou het ook lekker zijn (ik persoonlijk heb meer last met dalen)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik wil pas gaan vliegen als m'n zoontje 1 jaar is.

Groetjes
Angel

Wij gaan over een maand met het vliegtuig op vakantie, onze uk is dan 9 maanden oud. Ik zou zelf idd wachten tot je kindje minimaal een half jaar oud is want ik zie er best wel tegenop om te gaan vliegen met onze kleine ik hoop maar dat het goed gaat. Wij moeten 3,5 uur vliegen en vliegen met Arke Fly  we hebben ook geen ervaring met deze maatschappij dus dat maakt het extra spannend!

Suc6!

Groetjes,

Puk

Hoi!

Er is geen minimum leeftijd vanaf wanneer een babietje mag vliegen. Het is net wat je als ouder prettig vindt! Ik ben net terug van een vakantie van 2 weken. We zijn in Andalusie geweest en hebben gevlogen op Malaga (+/- 3 uurtjes vliegen) Onze  dochter was op de heenreis ruim 9 weken. Het ging supergoed! Ze  heeft overal doorheen geslapen.  Met mijn oudste dochter ben ik ook voor het eerst gaan vliegen toen ze 10 weken was en ook dat ging destijds super!!  Ik heb er dus alleen maar goede  ervaringen mee.  

Dus als  je er zelf vertrouwen in hebt, dan zou ik het zeker doen. Vraag  aan de luchtvaartmaatschappij of ze een bedje reserveren en neem ook de maxicosi mee het  vliegtuig in.  Er is vaak plek  over in het vliegtuig en dan kan je je baby gewoon in de maxicosi laten slapen en hoef je  hem/haar niet op schoot te nemen! Een flesje/borst of speen geven met opstijgen/landen  helpt te voorkomen dat je babietje drukverschil in  de oortjes voelt (als ze slapen gaat dat vanzelf!)  

Suc6!

Gr, cee    

bedankt meiden! ik heb hier idd wat aan...we willen graag op familie bezoek in Ierland, met de auto is net ff een eind. dus we zaten te denken aan vliegen. ik heb idd een makkelijk kind. ik denk dat we het over een maandje gewoon gaan proberen....

mama van:
Emily May 20-5-2007

Terug
Bovenaan