vanaf welke periode kan je het hartje horen?

Halo allemaal, een hele rare vraag misschien maar kan het zo zijn dat omdat ik nogal dik ben (altijd, niet omdat ik nu zwanger ben)dat de vk het hartje bij mij minder goed kan horen vanwege mijn dikke buikik moet morgen naar de vk(woensdag dus) en hoop dat hij het hartje kan horen .Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Hoi,
Normaal kunnen ze met zo'n week of 12 a 13 wel goed het hartje horen, maar soms ook niet, ik weet niet of het echt uitmaakt of je dik bent of niet. Misschien wel hoe de placenta ligt, die kan ook aan de voorkant zitten waardoor je het hartje niet kan horen. Als je het hartje niet kan horen moet je vragen of je over een weekje terug mag komen omdat je toch graag het hartje wil horen, meestal mag dit wel. Ik hoop voor je dat je het morgen gewoon kan horen,want dat is zo'n geruststelling en bijzonder gehoor!
Veel succes
Dees
 
Hoi Leon,

Ik ben zelf ook niet de magerste:)))))) en bij mij kon de gyn tot nu toe het hartje niet ontdekken. Wel op de echo uiteraard maar niet met de doptone.
Wij hebben nu zelf zo een ding gehuurd en voila vorige week was ons beebje zowaar te horen. (eerst even mijn eigen hartslag gechecked) Ik was toen 17 weken en 2 dagen.

De gyn zei al dat het moeilijk zou worden omdat ik zelf een aardige vetlaag als buik heb ontwikkeld. Nu kan het ook nog zo zijn dat je placenta ervoor ligt en dat maakt het ook niet echt makkelijker.

Veel succes met zoeken en luisteren.
www.bellytalk.nl
(via hun hebben wij dat ding)

Groetjes,
Catelijne
 
Hoi Leon,

Bij mij konden ze het hartje  horen in week 14. Ik ben zelf absoluut niet mager (ik draag  kleding maat 58-60) en mijn  placenta ligt aan de voorzijde. Dus ik zal  mezelf als ik jou was niet al te druk maken over het wel of niet horen door je wat dikkere buik. Het kan bij iedereen voorkomen dat ze het niet kunnen vinden.  Ik wens je een fijne zwangerschap en veel succes morgen bij de verloskundige.

Groetjes Babette 26 weken 3 dagen
 
Hi,

Ook ik heb een behoorlijke buik van mezelf en mijn placenta ligt aan de voorkant, maar mijn verloskundige kon de hartslag na even zoeken bij 11 weken al horen.
Bij 16 weken had ze hem al bij de eerste poging te pakken.

Dus alles is mogelijk.

Groetjes,

Nina
 




Hoi Babette,
Sorry dat ik zomaar op deze topic inbreek maar het onderwerp trok me wel en toen ik jouw reactie las en las dat jij ook maat 58-60 had (heb ik dus ook, soms nog iets groter) wilde ik graag contact leggen. Ik ben nu 6,5 weken zwanger en loop tegen heel veel vragen aan door o.a. mijn gewicht en alles wat daarbij komt kijken. Ook richting de rest van de zwangerschap heb ik al tig vragen. Ik weet natuurlijk niet of jij hetzelfde weegt maar qua kledingmaat zit ik in de buurt (bij mij richting 60-62). Hopelijk zou jij het ook leuk vinden om ervaringen te delen en contact te hebben. Wil je me dan mailen op minkejanssen@hotmail.com. Ik hoop van je te horen.
Groetjes van Minke


quote: Babette reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-06-2005 18:17:40'));

Hoi Leon,

Bij mij konden ze het hartje  horen in week 14. Ik ben zelf absoluut niet mager (ik draag  kleding maat 58-60) en mijn  placenta ligt aan de voorzijde. Dus ik zal  mezelf als ik jou was niet al te druk maken over het wel of niet horen door je wat dikkere buik. Het kan bij iedereen voorkomen dat ze het niet kunnen vinden.  Ik wens je een fijne zwangerschap en veel succes morgen bij de verloskundige.

Groetjes Babette 26 weken 3 dagen



 
Hoi Leon,
En heb je het kunnen horen?
Ik ben benieuwd of de zwaardere dames die gereageerd hebben veel zijn aangekomen tijdens hun zwangerschap, tot nu toe dan. Ik heb al eens eerder deze vraag gesteld maar kreeg maar weinig reacties. De meeste zijn maar  6 kilo en minder aangekomen, wordt er  een beetje onzeker van.  Ik ben tot nu toe al bijna 13 kilo aangekomen (toen ik begon woog ik 82). Ik ben gestopt met wegen, de vk doet het ook niet en ik heb het idee dat het allemaal in m'n buik, billen en borsten is gaan zitten!
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Taatje
24w3d
 
Hallo,   ik ben niet dun maar ook zeker niet dik ze konden bij mij met 10 weken en 2 dagen het hartje al horen. En mijn placenta ligt aan de voorkant. dus ik weet niet waarom je het bij de een sneller kan horen kloppen als bij de ander. groetjes
 
Terug
Bovenaan