Vanaf welke week kun je het geslacht zien op een echo?

A

Anoniem

Guest
Nou ja, de titel zegt het eigenlijk al..

hoeveel weken moet je zwanger zijn wil je op een echo het geslacht van je kindje kunnen zien?

Groetjes!

hoi rond de 20 weken is het geslacht het beste te zien sommige echo buro's doen het ook pas vanaf 20 wk ik heb het ook laten doen met 20 wk en krijg een jongen!

groetjes manuela

Hoi!

Dank je wel voor je reactie! En van harte met die kleine knul.. leuk hoor!
Ik wil het zelf ook heel graag weten, maar ben nu nog maar 12w3d  en alles is nog iets te piep om te zien.

Ik dacht al dat het vanaf 20 weken was.. Maar ik begon te twijfelen..
Haha.. ik las ergens een stukje over Rafaella (dat meisje uit Idols) die nu ook een week of 10 zwanger is en daar stond dat ze met 14 weken een echo zouden doen om het geslacht te bepalen en toen dacht ik: dat kan helemaal nog niet volgens mij! En dat klopte dus ook..

Kon je het duidelijk op de echo zien?

Groetjes!

Bij mij konden ze het met 16 weken al zien op een 2d echo. Maar met 20 weken heb je het beste beeld. Met 28 weken is de beste tijd om een 3d echo te maken en kan je het geslacht dus ook goed zien in 3d!

Volgens mij is het inderdaad zo vanaf 20w. Maar ik wil jullie wel waarschuwen dat wat je verteld wordt echt niet altijd klopt. Bij mijn eerste is tot 2x toe gezegd dat het een meisje zou worden, maar bij de bevalling was het toch echt een jongen. En als je dit verhaal aan anderen vertelt, dan komen ook daar de verhalen los dat het toch echt niet altijd klopt.  Ik weet ook niet of ik het deze keer weer laat bekijken, een verrassing is ook leuk.

Groetjes,
Josie (8w1d)

hoi!
wij hebben bij mijn dochter een echo gehad met 14 weken en 6 dagen en toen kon de echoscopist al zien dat het een meisje zou worden. Hji heeft er wel duidelijk bijgezegd dat het te zien was, maar je er niet 100% vanuit kan gaan. Daarna hebben we nog een echo met 20 weken laten doen, dan is het veel duidelijker te zien. Het kan dus wel, maar ik wacht deze keer tot 20 weken, dubbel betalen voor iets wat niet eens zo duidelijk is is jammer van het geld (we hebben de echo toen in Israel gedaan, mijn man komt daar vandaan, goedkoper, etc )
groetjes Stephanie

hoi!
wij hebben bij mijn dochter een echo gehad met 14 weken en 6 dagen en toen kon de echoscopist al zien dat het een meisje zou worden. Hji heeft er wel duidelijk bijgezegd dat het te zien was, maar je er niet 100% vanuit kan gaan. Daarna hebben we nog een echo met 20 weken laten doen, dan is het veel duidelijker te zien. Het kan dus wel, maar ik wacht deze keer tot 20 weken, dubbel betalen voor iets wat niet eens zo duidelijk is is jammer van het geld (we hebben de echo toen in Israel gedaan, mijn man komt daar vandaan, goedkoper, etc )
groetjes Stephanie

hoi!
groetjes Stephanie

Terug
Bovenaan