Vanaf..

Volgens ons CB (maar ja.. het is maar net of je daar naar wil luisteren) pas vanaf 6 maanden. Vanaf 4 maanden max 2 eetlepels fruit geven. Vanaf 5 maanden max 2 eetlepels groente op de tijd van de een na laatste fles en dan een halve fles na.
Pas vanaf 6 maanden als je het fruit en groente gaat opvoeren kan de laatste fles vervallen.
Wij doen gewoon al vanaf 4 maanden 4 flessen en dat ging goed. Alleen toen het heel warm was, gaven we er weer 5 vanwege de vochtinname.
Groetjes Veerle

Heej Eveline,
maar bij de 3 vanaf 6 maanden is er dan 1 vervangen door pap toch? Want dan zitten wij dus ook op 3 zeg maar.
En vanaf 7 maanden dan laat je de middagfles (16 uur is die hier) weg en vervang je die door drinken en koekje of zo toch?
Groetjes Veerle

Ja, klopt helemaal. Of, in ieder geval, zo gaan wij het wel doen. Eigenlijk drinkt Esther er nu nog maar 2,5. Weet jij dat, vanaf hoe weinig flessen ze weer extra vitamines moeten slikken?

In mijn groeiboekje staat dat tot 8 maanden ze bij minder dan 400 cc opvolgmelk ze vitamine D moeten hebben. En vanaf 8 maanden bij minder dan 300 cc, opvolgmelk.
Maar de pap maak je ook met opvolgmelk, dus het lijkt me sterk dat je dit niet haalt.

Nee, dat red ik nog wel. Ze drink ca. 500cc op een dag, denk ik. 's Ochtends 200cc pap, 's middags meestal (bijna) een hele fles van 200cc en dan vaak nog een halve tot driekwart fles in de namiddag.

Bijna onwerkelijk, zo weinig als ze nu drinkt. Een paar maanden geleden werd ik een uur voor etenstijd alweer wanhopig...dat lijkt alweer eeuwen geleden!

Terug
Bovenaan