Vanavond 1ste keer weg zonder kleine meid! Spannend!

He meiden
Vanavond is de grote avond!!
Finale Nederland~Spanje!
Wij gaan vanavond naar de stad op groot scherm kijken. Ik heb er kei veel zin in!
Ben zenuwachtig, maar zenuwachtiger om onze kleine meid naar oma&opa te brengen.
Ik weet dat ze in goede handen is maar toch.....
Lang geleden dat ze op een baby hebben gepast.

Hoe gaan jullie ermee om?
Hebben jullie tips?
x

Carmen is ook al een paar keer weggeweest en ook al uit logeren. Tips; schrijf een briefje met alle dingen die ze volgens jou moeten weten. Ook al weten ze het wel, toch doen. Is voor je eigen gemoedsrust heel fijn. En een heftige, maar mij lukt het tot nu toe, niet bellen!!! Als er iets is, bellen ze jou wel.
Ik heb zelfs niet gebeld toen Carmen bij de gastouder ging wennen.
En de belangrijkste, Geniet van je avondje. Zo vaak komt het niet voor dat je even "vrij" bent!!!
Hele fijne avond & succes!!
Groetjes Sonja

Halve finale moest onze meid 3x huilen (bij iedere goal) omdat er veel lawaai was. Heel zielig!
Ik vind het lastig omdat ik haar niet kan troosten. En met de warmte&andere omgeving slaapt ze slecht.
Ik geef ook bv en heb van de week gespaart, hoop dat ik genoeg heb. Wij gaan rond 18uur naar de stad enne na de wedstrijd (als ned wint) een glaasje en dan naar huis. Anders denk ik na de wedstrijd.
Morgen wordt een spannende dag. Hartecho. Kijken of haar vernauwing terugkomt na dotteren.
Zenuwen gieren door m'n lichaam als ik aan vanavond&morgen denk.
x

Anouk vond het leuk om bij de halve finale naar de tv te kijken! Ze zat bij mij op mn arm en keek steeds naar de tv. Was niet af te leiden! Gisteren heeft ze niet gekeken maar lekker met oma buiten gezeten. En ze had haar oranje rompertje niet aan, alleen meegenomen. Zou dat de redenen zijn waarom we hebben verloren...? Hihi!

Ik heb Anouk wel overdag een paar keer een paar uurtjes naar mijn schoonouders gebracht. Die wonen onderaan onze straat. Makkelijk! Maar 's nachts nog niet. Hopelijk hoeft dat voorlopig ook niet want dat zie ik niet zitten! Het zal er toch een keer van komen denk ik, maar we willen dat nog even vermijden.

Ik heb er geen moeite mee om Iris naar opa of oma te brengen. Dat had ik overigens bij de eerste wel heel erg. Nu weet ik dat zij er net zoveel van genieten als ik van mijn avondje uit. En Iris? Iris slaapt wel...

Ik denk daar toch anders over. Joost is volgens mij de oudste van dit forum (bijna 4 maanden), maar is nog nooit naar de oppas geweest. Nu kan ik me wel voorstellen als je effe naar de tandarts moet, je je kindje weg brengt. Maar echt geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om Joost weg te brengen om zelf naar de kroeg te gaan, of nu al uit logeren te doen. Nu kan dat bij hem ook niet, hij krijgt bv en accepteert geen fles. Ook bij Eline was ik nooit zo makkelijk erin. Ze is pas gaan logeren toen ze 1 jaar was, en wij een bruiloft hadden.

Ieder zijn ding hoor, en mijn manier is die van jullie nog niet. Ik verbaas me er alleen soms over. Een vriendin van mij ging stappen en toen mocht ik op haar 3 weken oude baby passen (vond ik natuurlijk stiekem helemaal geweldig) maar nu ik zelf moeder ben vind ik dat toch wel apart.

Hoi hoi,

Wout is pas ook al voor het eerst wezen logeren. Ik vond dat wel heel erg slikken toen. Hij slaapt de nachten prima door en mijn ouders (waar hij bleef slapen) hebben een zak gekolfde melk in de vriezer liggen en ik had flesjes mee gegeven. Ik vond hem ook nog zo klein, maar was wel beter. Wij moesten voor Tijn sandalen gaan kopen en ik vond het zo sneu Wout mee te nemen in die hitte. Aangezien we de avond ervoor bbq hadden bij mijn ouders was de keuze voor Wout wel makkelijk. Lekker daar voeden en in bed leggen in plaats van: weer uit bed halen, mee naar huis nemen en 's morgens vroeg weer brengen. Heb dus echt even aan hem (en ook aan Tijn, die had alleen maar stevige hoge schoenen, echt veels te heet) gedacht en dat maakte het iets gemakkelijker.
Tijn... die was ruim 13 maanden toen hij voor het eerst ging logeren. Toen hield de bostvoeding me ook wel tegen. Dacht dat als hij 2 keer niet zou drinken ik misschien geen voeding meer zou hebben (en nu drinkt Tijn ook nog dus was dat geen reden om Wout niet te laten logeren)
Maar goed, ieder zijn of haar eigen ding en gevoel. Als het hebben van tijd voor jezelf (in de vorm van uitgaan bijvoorbeeld) voor jou goed voelt is het toch ook goed voor je kind?

Terug
Bovenaan