Vandaag 10 weken

Hoi,

Laura is vandaag al 10 weken en dus al bijna volwassen! Althans, dat denkt ze zelf. Mijn kind ligt nu heel boos te zijn in de box omdat ze zich niet om kan draaien. Haar hoofdje optillen doet ze al sinds dag 1 en ik heb haar al verschillende keren verteld dat dat nog helemaal niet nodig is, maar daar trekt ze zich lekker niets van aan. Omdraaien hoeft ook nog helemaal niet, maar ook daar trekt madam zich niets van aan. Slapen tussen de flesjes? Dat is alleen voor kleine kinderen! Snapt ze dan niet dat ze lang genoeg volwassen is? Waar is die volledig afhankelijke baby waarvan je zelfs het hoofdje moet ondersteunen de eerste drie maanden die ze me beloofd hebben? Nou ja, ik moet niet zeuren, ik heb een ontzettend leuk klein meisje zonder hele grote problemen alleen wil ze zo snel groot worden! Ik vraag me af wanneer ze het vriendje voor komt stellen waarmee ze samen wil gaan wonen.

groetjes Ilona

haha, Mark is nu bijna 8 weken en ook hij heeft zoiets van waarom zou ik wachten als ik het ook nu kan?! Ik hoef zijn hoofdje ook bijna niet te ondersteunen. Omrollen wil ik ook wel proberen en als ik op mijn buik lig, en dat vind ik niet zo leuk, probeer ik ook al iets te grijpen zodat ik vooruit kan komen!
Natuurlijk is het allemaal droog-oefenen! ik vind het wel leuk! Slapen hoeft hij ook niet zo. Vooral niet als er mensen zijn. Dan blijf ik er graag bij, ook al vallen mijn oogjes letterlijk dicht en mijn hoofdje om.
Ach, ik geniet er wel van! Dan maar weer een dag bijna niets doen...

Elise

Hier nog zo eentje! Esther is nu 9 weken en als je haar van lig naar zit trekt, houdt ze zelf haar hoofd omhoog. De cb arts was wel verbaasd. Op haar buik opdrukken en dan haar hoofd optillen deed ze 2 dagen na haar geboorte al, maar alleen als het moet. Vandaag heeft ze haar handje ontdekt (en opgegeten...). Slapen vindt ze voor baby's, net als de babyhangmat (duh!), de box en...boehoehoe...knuffelen. Ze huilt de laatste dagen minder als ik haar eerder in de box leg! Mevrouwtje wilde blijkbaar gewoon zelf actie ondernemen.
In de eerste twee weken draaide ze van haar rug op haar zij, maar daar is ze weer mee opgehouden. Misschien dat dat een soort van reflex was? Verder toont ze daar totaal geen belangstelling voor en op haar buik liggen vindt ze ook vreselijk. Ze is alleen geïnteresseerd in alles wat op haar rug kan. Bijv. je knuffels omver meppen, zodat ze op je gezicht vallen en je ze op kunt eten! Mmmmm...strikje is ook lekker!
Het hele mini is er al vanaf he?

Liefs,

Eveline

Tja, ze kunnen niet klein blijven, maar het gaat wel snel. Het typische is, dat  andere ouders  bij het cb zeggen: "Wat een kleintje, zeg!" En dan blijkt die van mij twee keer zo oud te zijn als die van hun. Direct daarna krijg je te horen dat je kind twee streepjes onder het gemiddelde zit en dat ze een fles extra moet drinken per dag. Maar de ontwikkeling gaat natuurlijk op leeftijd en niet op grootte van de baby.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan