Vandaag 1e echo, wel vruchtzakje maar geen vruchtje

Hallo meiden,

Ik heb vanmiddag mijn 1e echo gehad. Ik ben momenteel 8 weken en 5dagen in verwachting. Alleen is er geen verwachting. Uit de echo blijkt dat er een leeg vruchtzakje in mijn baarmoeder zit. Nu moet dit vanzelf afkomen. Dit moet volgens mijn VK binnen nu en de 12e week van de zwangerschap gebeuren.

Ik wil ook graag voor de natuurlijke manier gaan. En daarna zo snel mogelijk door. Deze zwangerschap was nog niet echt gepland maar we hebben nu wel besloten om nu echt voor een 2e kindje te gaan. We zijn er nu zo op voorbereid. Alleen erg verdrietig dat er in november geen 2e kindje komt.

Wie heeft hier ervaring mee? En hoe is het allemaal verlopen?

Liefs Smeeke

hoi Smeeke,
Wat naar voor je. Ik heb net iets vergelijkbaars meegemaakt.
Bij mij was er wel iets wat ooit een vruchtje geweest was maar dat is al rond 4 weken mis gegaan. Ik was met 10 weken bij verloskundige. Het vruchtzakje was wat langer doorgegroeid tot een week of 8.

Je lijf moet nu in de gaten krijgen dat het mis is en je baarmoeder schoonmaken.
Dat schoonmaken kan op verschillende manieren, spontaan, na medicatie en onder narcose - curretage.

Ik heb gekozen voor curretage omdat ik tijdens zwangerschap altijd heel misselijk ben. Echter de dag voordat ik naar het ziekenhuis zou gaan kwam de miskraam spontaan op gang.
Ik vond de miskraam zelf best pittig maar dat is onder narcose gaan ook ( geen ervaring mee)

Het belangrijkste is dat je doet wat voor jou goed voelt. ALs je kiest voor curretage moet je eerst naar gynacoloog voor nog een echo en lang anesthesie voor intake - ook nog wel een belasting emotioneel.

Ik vond de miskraam zelf erg naar maar was de dag erop blij dat ik niet naar ziekenhuis hoefde te gaan. Ieder lijs is anders en reageert anders op miskraam. Een vriendin heeft de miskraam niet lichamelijk als heftig ervaren.
doe wat goed voelt voor jezelf; laat je niet te veel leiden door verhalen van een ander want bij jou hoeft het niet hetzelfde te gaan.
Veel sterkte

Smeeke,

Heel erg vervelend voor je ook al was de zwangerschap niet gepland je had je er nu wel al op ingesteld.

Ik heb eind oktober te horen gekregen dat ons kleintje niet meer leefde. Ik heb wel voor een curretage gekozen. Ik kon niet nog langer een dood kindje in me lichaam verdragen. Ik hoefde niet onder narcose, maar kreeg wel een licht roesje. Na de behandeling ben ik snel weer hersteld en inmiddels alweer 18 weken zwanger en dat gaat nog steeds goed.

Maak je eigen keuze waar jij je het best bij voelt. Heel veel sterkte

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie verhalen.

In eerste instantie wil ik het spontaan laten gebeuren. Ik heb alleen een leeg vruchtzakje, dus van een dood kindje is geen sprake.

Voor mijn gevoel ben ik ook niet zwanger, maar mijn lichaam zegt iets anders. En dat gevoel heb ik al vanaf het begin. Bij onze eerste was het zwangergevoel totaal anders...
Ergens voelde ik al dat het niet goed zat. Maar nu ik de bevestiging heb wil ik er ook vanaf, en verder. We willen nu zo snel mogelijk opnieuw aantellen. Maar een curretage zie ik totaal niet zitten. En medicatie ook niet. Maar het wachten op een miskraam is behoorlijk heftig... Oh zo dubbel...! Moet gewoon geduld hebben. En ja het verdriet dat er geen kindje komt is er ook nog. Wij hadden ons er al helemaal op ingesteld en rekening mee gehouden. Vakantie, werk enz. enz....

Imawu, hoeveel weken was jij toen de miskraam spontaan kwam?

Smeeke,

Je moet doen waar jij je goed bij voelt en als het over een paar weken nog niet is gekomen kan je altijd nog met medicijnen proberen of curretage. Ik begrijp je gevoel en je moet jezelf ook even de tijd geven om het te verwerken.

Heel veel sterkte

Wat naar!
Ik heb nu 2 keer een missed abortion g ehad en de eerste keer heb ik 2 weken afgewacht maar ik werd bijna gek van het wachten. De onzekerheid en het verdriet, ik trok het niet. Het was bij 8 weken mis gegaan en 2 weken na de foute echo heb ik een curettage ondergaan. Zag er als een berg tegenop maar og wat was ik opgelucht.... Daarna was ik meteen zwanger en we hebben nu een gezonde zoon van 3.

Helaas heb ik afgelopen februari weer een missed abortion gehad bij de termijnecho, ik heb toen 5 dagen later een curettage ondergaan omdat ik weer voelde dat het niet vanzelf zou komen en ik wilde weer verder, ik wilde door en wilde niet weer die stressweken doorstaan met mijn tasje kraamverband en extra kleren. 2 maart ben ik gecuretteerd en weer was ik meteen zwanger. Nu 5 weken, erg spannend!

Sterkte met afwachten, respect voor je keuze en hopelijk komt de miskraam vrij snel want dat afwachte vond ik slopend. Luister naar je gevoel en hopelijk is de narigheid snel voorbij en mag je snel weer zwanger worden!

Ik was ongeveer 10 weken zwanger toen miskraam spontaan kwam.
Ik ervaarde het als heftig; maar dat hoeft niet. Anderen ervaren het lichamelijk als: "stelt niets voor"

Ik heb afgelopen maart een zuigcurretage ondergaan. Ik had ook een lege vruchtzak. Zag er enorm tegenop, maar ben zo blij dat ik het gedaan heb, want ik ben inmiddels al weer zwanger! De ingreep stelt eigenlijk niet veel voor en je hebt geen pijn daarna. Ik raad het ook alle vrouwen aan die een onvolledige miskraam hebben. Bij mij wilde het ook niet spontaan komen en eigenlijk wilde ik gewoon weer verder. Een vriendin van mij heeft 3 maanden moeten wachten voordat het spontaan kwam. En daarna heeft het een jaar geduurd voordat ze weer zwanger was.

Succes verder!

Terug
Bovenaan