Vandaag 1e IUI gehad............

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Zoals de titel al zegt heb ik vandaag mijn allereerste IUI gehad. Gisteren had ik een positieve ovulatietest en gelukkig insemineren ze bij ons op Zaterdag. (als je tenminste bij de 1e 3 zit, ze doen er maar 3 op een dag). Mijn mannetje speelt in een band en ging vannacht pas rond een uur of 4 naar bed, maar vanmorgen moest het potje alweer om 8 uur in het ziekenhuis zijn, wat ook nog eens 40 minuten van ons huis af is. Ach... arme vent... wekker zetten... echt stom. Hij ging wel gezellig mee om het weg te brengen en toen zijn we maar gelijk even wezen shoppen tot 11.00 uur.
Op dit moment zwemmen er 113 miljoen zaadjes bij mij binnen, gek idee hoor! Ben erg benieuwd.... maar het volgende potje en formulieren zitten alweer in mijn tas. Grrr....waarom is het slagingspercentage maar zo laag?
Behalve een goede vriendin van mij weet niemand waar we mee bezig zijn, het liefst zou ik ze allemaal bellen vandaag en mijn hart willen luchten.
Nou, in ieder geval hier mijn hartje kunnen luchten.
Prettig weekend allemaal!

Groetjes Suusje

hoi wat spannend zeg .....
ik zal heel erg voor je duimen, waarschijnlijk kom ik binnenkort ook voor iui in aanmerking , maar ik weet nog niet wat het precies inhoud , ben wel al op het internet aan het lezen maar het is allemaal nogal klinische taal...
mag ik vragen hoe het gaat en hoe jij het ervaart???

en hou me op de hoogte he ,ik hoop dat dat formulier de papierbak inkan!!!!!!

daan

Hoi suusje, je verhaal klinkt me zo herkenbaar. Wij hebben inmiddels 2 IUI's achter de rug en hebben nu een rustpauze ingelast. Vreemd he, het slagingspercentage is zo laag en toch gaan ze er mee door, maar goed, wieweet lukt het wel, toch? Het is niet zo dat het slagingspercentage 0% is.

Ik vind het ook altijd cru, de inseminatie is nog niet gebeurd of je krijgt al weer een recept en een potje mee voor de volgende keer, maar na de 2e keer stond ik daar niet meer van te kijken, het went!

Zeg Suus, succes met wachten en hou je taai.

Groetjes, Pleun

Bedankt voor jullie lieve berichtjes...

Daan2, ik heb vijandig slijm die geen zaadjes doorlaat. Dit is de reden dat ik voor IUI in aanmerking kom. Het zaad van mijn vriend (wat eerst in het lab is opgewerkt) wordt met een soort slangetje rechtstreeks in de baarmoederholte gebracht. Ik sta er heel nuchter tegenover, maar ik heb dan ook het geluk dat het in mijn natuurlijke cyclus gebeurd, ik hoef geen hormonen te slikken of spuiten te zetten.... dat schijnt heel erg belastend te zijn voor een vrouw. Natuurlijk willen we het dolgraag en ik zal vast  de komende 2 weken mezelf continue afvragen zou het of zou het niet.... maar ik ben me er wel van bewust dat de kans heel erg klein is.

Op kinderwens.nl en puregon.nl staat een heel duidelijke uitleg over IUI.

Meiden fijn weekend verder!

Groetjes Suusje

Hoi Suusje,

Spannend hoor! Wat Pleun zegt is in ieder geval waar.. elke maand worden er nog steeds vrouwen zwanger van IUI dus onze tijd moet statistisch gezien toch ook komen? Ik meen dat na 6 keer gemiddeld 60% van de vrouwen zwanger is, dus dat is niet niks, toch? Helaas is bij mij de 2e keer nu ook mislukt, maar nog  4 rondes te gaan dus het kan nog alle kanten op.

Succes met wachten hoor!

Groeten, Saar

Hee Suusje

Ik  lees net dat je je eerste IUI hebt gehad! Jeetje joh, wat spannend zeg. Is toch nog best allemaal snel gegaan he?!! Ik hoop voor je dat de eerste keer meteen succesvol is, ik zal voor je duimen!! Succes met deze spannenden wachtweken!

Groetjes, cee (inmiddels in ronde 12, snik)

Hoi Suusje,

Spannend zeg, je eerste keer IUI. Probeer de komende 2 wkn lekker veel afleiding te zoeken, anders duren de wkn erg lang. Ik hoop dat je dan een positieve test in je handen mag houden. Hou je ons op de hoogte?

Kruimel                   (ik  voor je)

Misschien een rare vraag hoor, maar aangezien ik volgende maand mijn eerste IUIbehandeling krijg, Doet het zeer als het slangetje naar binnen gaat....
Hoe gaat het precies allemaal in zijn werking???....
De feriliteits verpleegkundige was zo snel in alles te vertellen dat ik de helft niet eens begreep ik stond zo weer buiten en wist nog steeds niet helemaal wat de plan was....

Suusje ik hoop dat het raak is.......

liefs Chahidaatje

Terug
Bovenaan