Vandaag 41 weken wat te verwachten bij de volgende afspraak Gyno

Hi,

Ben vandaag 41 weken , woensdag heb ik een afspraak bij de gyno. ben ik 41 weken en 3 dagen
Hij heeft helemaal niks gezegt of hij wat speciaals gaat doen iemand een idee wat hij zou kunnen gaan doen of is het alleen controle.

Van mij mag die vandaag wel komen :)

Gr

Patricia

Volgens mij is het inderdaad een controle of de conditie van je kindje nog goed is, er nog genoeg vruchtwater is etc. Zodat je baby'tje het nog goed heeft in je baarmoeder. Maar wat ze precies doen weet ik ook niet. Fleur

Hoi,

Verloskundige zei tegen mij, dat als ik 41+3 ben en nog niet bevallen, ze me (in principe éénmalig, maar ik loop ook niet bij gyneacoloog) doorstuurt naar ziekenhuis voor CTG en echo. Ze zouden dan gaan kijken of de baarmoeder al enige weeën activiteit vertoont die wel meetbaar maar nog niet voelbaar is, hoe het hartje van de kleine het doet en hoeveel vruchtwater er is. Als alles goed is mag je terug naar huis en om de dag op controle bij VK. Zo niet wordt er gekeken of ze je in gaan leiden ofzo.
Bij ons in de regio is het dan schijnbaar gebruikelijk dat je ingeleid wordt op de dag dat je 42 weken bent, als je niet spontaan begint tussen 41+3 en 42.

Succes!
Pietje
(39+6)

Hoi,

Ik ben vandaag 41 weken en 3 dagen en had vanmorgen precies dezelfde afspraak in het ziekenhuis!!!!
Ik wist ook helemaal niet wat ik moest verwachten, dus ik kan het me heel goed voorstellen!!!
Ik werd eerst aan de CTG (heet dat zo????) gelegd, een half uur lang, en dan houden ze dus de hartslag van de baby in de gaten en ook eventuele weeenactieviteit. Daarna kwam bij mij de verloskundige van het ziekenhuis voor een echo en een inwendig onderzoek.....
Bij mij was er dus nog helemaal niks!!!! geen weeenactiviteit en helemaal 0,0 ontsluiting..... Dat is balen!!!!! ik moet woensdag weer terugkomen voor precies dezelfde onderzoeken en verder is het dus gewoon afwachten.... Het was verder wel allemaal dik in orde, alleen de baby wil er gewoon bij mij nog niet uit!!!!!
Je hoeft je dus verder helemaal geen zorgen te maken, het stelt in principe dus niet zo heel veel voor!!!! het is ter controle van vooral de gesteldheid van de baby!!!!

Succes en hopelijk krijg jij leuker nieuws!!!!

Terug
Bovenaan