vandaag 9 weken zwanger

Hallo,

Vandaag ben ik 9 weken zwanger en sinds vorige week stront misselijk!! Hou s'ochtends echt niks binnen, en over de dag heen probeer ik kleine beetjes te eten en s'avonds moet ik gewoon vroeg naar bed vanwege het misselijk zijn.

Heeft iemand misschien een tip om de misselijkheid iets verdraagzamer te maken :)

Volgende week dinsdag 1e afspraak bij de verloskundige en vw donderdag de 1e echo. Ben zo benieuwd of alles goed is?!?

Wat vervelend!!!! Ik heb zelf ook sinds vorige week dat ik constant misselijk ben. Het overgeven is gelukkig niet heel erg. Wat mij heeft geholpen is 's ochtends rustig wakker worden en mijn man haalt voor mij een kopje thee en een beschuitje. Ik heb daardoor minder last gehad van een misselijk gevoel.
Ik hoop dat je er wat mee kan!

Gefeliciteerd !

Balen van de misselijkheid zeg !
Kopje thee s'ochtends en een beschuitje...en inderdaad kleine porties per dag eten.

Ik ben bij mijn 2e zwangerschap ook zo misselijk geweest tot 17 weken, er is helaas verder weinig aan te doen...dan zat ik in de auto naar me werk en kwam het er met golven uit...ellendig..
Nu ben ik ook al een aantal keren misselijk geweest, meestal ga ik dan heel even liggen tot het wat afzwakt...

Jullie allereerst ook van harte gefeliciteerd!!!

Bedankt voor jullie tips...het balen is alleen dat ik totaal geen thee meer lus. Ik kon het hiervoor met 8 koppen per dag drinken en het staat me nu volledig tegen!!!

Het enige wat ik de hele dag door kan drinken is spa rood..raar toch??

Beschuit probeer ik ook te eten, maar op de 1 of andere manier wordt het spugen bij mij getrikkerd als ik mn tanden in de ochtend ga poetsen. Dan gooi ik alles er weer uit tot 3x aan toe.

( Maar ja het is voor een goed doel zegt mn vriend elke keer..hahaha hij makkelijk praten )

Hebben jullie inmiddels al een 1e echo gehad?? Ben best wel nerveus voor volgende week. maar een vriendin zei: hoe misselijker je bent hoe beter en dan hoef je je geen zorgen te maken :) Let's hope so!!

Hoi Mandyben,

Ook hier is het heel erg, nu heb ik sinds vorige week medicatie van de huisarts gekregen hiervoor.
Emesafene.
En het werkt bij mij niet helemaal maar haalt wel de scherpe kantjes eraf.
Ik kan nu s ochtends een beschuitje eten maar nog niets drinken.....
Echt de moeite waard om te proberen/na te vragen.
HEb het bij de andere 3 ook gehad en afvallen door zoveel over te geven als de medicatie.

Succes want het vraagt lichamelijk best veel!!
Gr. Blije Mama van 3

Hoi Blije mama,

Bedankt voor de tip!! Ga dit zeker aanvragen bij de huisarts want wordt helemaal gek dat ik amper kan eten en drinken..

Jij ook heel veel succes en geniet van de zwangerschap :)

Ik ben bij mijn vorige zwangerschappen ook heel misselijk geweest, ook tot ongeveer 20 weken ofzoiets.
Deze keer is het wat minder gelukkig.
Wat ik wel heb ( vorige keren ook ), en dat is ook heel vervelend, is een vieze smaak in mijn mond van alles wat ik eet. En daar word ik misselijk van.

Ook heb ik gemerkt dat als ik iets met suiker eet ik wel moet overgeven.

Terug
Bovenaan