Vandaag beginnen we met ons avontuur!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Eindelijk zijn we zover. We willen een baby. Vandaag heb ik voor het eerst weer foliumzuur geslikt.  Eigenlijk zijn we al drie jaar onbewust aan het oefenen nadat ik gestopt ben met de pil. Je zou toch denken dat het dan toch een keer moet lukken, maar nee.Hopelijk nu we er bewust mee bezig gaan gaat het beter. Maar het blijft spannend. Ik ben nog nooit eerder zwanger geweest.  Zijn er misschien nog meer mensen die ook net beginnen om kinderen te krijgen. Houden jullie bv. je temperatuur bij of heb je daar andere dingen bij? Ik hoor het allemaal graag!

Groetjes Marian    

Hallo Marian,

Welkom op hier.

Ik ben  begin mei gestopt met de pil. Het is erg spanned allemaal vind ik. Ik ben nog niet begonnen met temparaturen vind ik ook nog niet echt nodig we zijn nog maar pas bezig dus we zien wel hoe het loopt. Mijn ongi kwam vorige keer ook keurig op  tijd dus kon ik een beetje uitrekenen wanneer ik vruchtbaar was en dan flink klussen. ik ben ook al heel de week een beetje misselijk en vanochtend had ik kramp in mijn buik echt van die ongi krampen maar we zien het wel we gaan nog maar niet te veel hopen.
Op 9maanden.com kan je precies zien wanneer je vruchtbaar bent erg handig.

Iniedergeval heel veel klusplezier

Xxjes,|lin

Het zou geen kwaad kunnen om je temp te meten, weet je tenminste wanneer je eisprong is. Dat is 14 dagen voor je ongi, de dag voor je temp met ongeveer 0,3 graad omhoog gaat. Deze blijft dan hoog tot je ongi of je bent zwanger en blijft hij hoog.

Hoi,
Ik ben nu in ronde twee voor een derde kindje..
Ik doe nog geen extra dingen, en laat de natuur zijn gang gaan, en probeer het echt los te laten..
Moeilijk, maar toch.
Ik geloof niet echt in die berekeningen  hoor..
Want als je eisprong 14 dagen voor je ongi zou zijn, en dat hoor je overal, dan zouden er volgens mij veel meer mensen zwanger moeten kunnen  raken..
Ik heb afgelopen maand ook echt volgens die gegevens geklust, maar niets geholpen..
Voel mijn eisprong niet, dus kan het ook niet checken of het klopt.
Volgens mij is het echt niet zeker dat je eisprong 14 dagen voor ongi is..Wat denken jullie?
Bij mijn tweede hebben we juist de vruchtbare dagen vermeden[, volgens de boeken..], omdat ik liever niet in december wilde zijn uitgerekend..Ws was mijn eisprong pas net voor ongi, want ik was toch zwanger!!!
Kortom, ik geloof meer in geluk..Als het voor je is weggelegd, komt het heus wel..
Succes, en groeten van R

Hoi RW,

Dat er niet meer zwanger worden als ze rond 14 dagen voor menstruatie klussen, komt omdat er diverse redenen kunnen zijn waarom het dan toch niet doorgaat.   In een aantal gevallen is het eitje niet goed, of het zaadje niet. Er kan tijdens het 'samensmelten' iets verkeerd gaan, tijdens de reis naar de baarmoeder... Er vinden vaker bevruchtingen plaats dan we in de gaten hebben, alleen redden niet alle vruchtjes het. Dan worden ze door het lichaam 'opgeruimd' en krijg je vaak gewoon je menstruatie.     En dan heb je ook nog de gevallen dat alles in orde is, maar er desondanks domweg geen bevruchting plaatsvindt. De één noemt dat toeval, de ander Gods wil, of Allah's wil. Hoe het ook zij, het is niet zo dat het alleen van het goede moment afhangt. Daar ben je zelf ook een voorbeeld van: statistisch gezien is de kans heel erg klein dat je vlak voor je menstruatie bevrucht kunt worden, maar bij jou gebeurde het!       Noem het Gods wil, toeval of geluk, het blijft altijd een wonder!
Ik hoop dat we allemaal dat wonder binnenkort ook mee mogen maken!!!

Liefs, Tess  

Terug
Bovenaan