Vandaag bij de huisarts geweest

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik moet het allemaal even van me afschrijven zo wat voel ik mij kl.........

Vanochtend bij de huisarts geweest wand mijn cyclus duurt nu al 53   dagen echt om gek van te worden. Normaal gesproken voel is mij voor dat ik ongi moet worden wel steekjes enz dit keer niet. Had al wel een paar keer getest en  negatief. Dus dan maar naar de huisarts die zij dat de  thuis test 99,9% zeker zijn. Maar 53 dagen was ook niet normaal dus zijn een inwendig onderzoek gedaan echt geen pretje.  Mijn rechter eierstok en mijn baamoeder was niks geks aan te voelen. Maar de linker eierstok kon ze niet goed voelen een het deed daar ook pijn. Nu heeft ze mij door gestuurd om een inwendige ego te maken (soort van kijkoperatie) gelukkig kan ik 25 juni er al terecht.  

Ik zit er nu echt  helemaal door heen en ben de hele tijd al aan het  .

Zie er zo tegen op het kan natuurlijk ook allemaal goed zijn maar zie er zo tegen op.

Zijn er meer die ervaring hebben met z'n onderzoek????

Liefs Eef

Heey Meid,

Jeetje zeg wat rot voor je!
Maar wel beter dat je doorgestuurd word voor een inwendige echo.. Dan kun je dingen misschien wel uitsluiten, en misschien valt het allemaal reuze mee!

Ikzelf heb er geen ervaring mee sorry!
Nou heel veel sterkte! Laat je nog even weten hoe het is geweest, en of ze iets hebben gevonden?

Liefs, Maaike

heej meis

ik heb het ook een tijdje gehad sloeg gewoon een maand over ben toen by de gynecloog geweest en hun dachten toen aan baarmoederhals kanker gelukig was de uitslag goed dus niks aan de hand maar ja ik heb wel 4weken in stress gezeten maar goed dat heb je wel over voor goed nieuws maar  sorry  zon onderzoek heb ik helaas niej gehad

groetjes en sterkte

Hoi meid,
ik heb al een paar keer een inwendige echo gehad en dat stelt echt niets voor hoor.
daar voel je niets van.
het is een staaf met een bolletje erop en die smeren ze in met gel.
dan kunnen ze van binnen kijken naar je baar moeder en zo.
daar hoef je niet bang voor te zijn.
een kijkoperatie is heel wat anders hoor.
dat kun je niet vergelijken.
gr lisette

Hoi,

bedankt voor jullie reacties. Erg fijn!!!!!!!!!!!!!!!

Lisette,  

Dankje wel dat je reagerde gelukkig dat je verteld hoe het zit. Het  wel fijn dat je hoort van iemand hoe of wat erg bedankt hier voor!!!!!!!

Liefs Eef  

Hallo Eef,

Meid ik wil je even gerust stellen.
Een inwendige echo stelt helemaal niks voor en is absoluut geen operatie.
Je komt dan bij de gynaecoloog die je zal vragen om je broek/rok en onderbroek uit te doen.
Dan ga ik je in een onderzoekstoel liggen met je benen in de beugels.
De gyn. zal dan een staaf bij je naar binnen brengen (lijkt wel een beetje op een vibrator) en daarmee kan hij/zij je baarmoeder en eierstokken bekijken.

Doet absoluut geen pijn, misschien voelt het wat vervelend, als je heel gespannen bent.
maar probeer maar te denken dat zo'n gyn. er dagelijks velen zo binnen ziet komen en probeer je te ontspannen.
Klinkt gek, maar ik moet nu al bijna anderhalf jaar inwendige echo's laten maken met onze kinderwens en mij doet het echt helemaal niks...

Veel succes in elk geval
groetjes
mama Peet

Hoi Eef!

Ook ik kan je gerust stellen dat een inwendige echo echt helemaal niets voorstelt om je druk over te maken.
Ik moet zelf ook telkens naar het ziekenhuis voor controle en krijg dus soms wel een echo of vier ,vijf per cyclus. Geloog me het went. In het begin zal het een beetje vreemd zijn en voel je je misschien een beetje ongemakkelijk maar een goede gyn zal je zeker op je gemak stellen! Dus kop op en geen paniek!

Heel veel succes!! En hopelijk weet je snel meer.

xxx niekje

Hoi meiden,

Echt allemaal bedankt voor het reageren heel erg fijn.

Ik heb me echt even behoorlijk druk gemaakt maar door het lezen van jullie berichtjes moet ik echt zeggen dat ik het fijn vindt om te horen dat je niet de enige bent en dat ik er niet tegen op moet zien erg fijn dat jullie mij gerust hebben gesteld (anders duurt het wachten naar 25/6 ook zo lang) Erg bedankt hiervoor !!!!!!!

Liefs Eef

Terug
Bovenaan